Hvad betyder CRC FEJL
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 01:32

jeg har lavet et booking system og sagt til en ven han skal kigge på den
men han har kun skrevet til mig at der er en crc fejl i filen, hvad
betyder et egntlig bedes svares hurtigt =) skal smide det op på nettet
snart plz answer this

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Stahnke

Dato : 15-11-02 11:48

Hvis du har Zippet filen/filerne, kan der være sket en fejl med filen. CRC
er en måde at checke om en fil er OK.
Zip og send igen.

Fra : Finn

Dato : 15-11-02 18:33

en han har kun skrevet til mig at der er en crc fejl i filen, hvad

CRC-fejl (CyclicRedundancy Check). CRC er en metode til at opdage fejl i en
overført datablok. Baseret på de data, som ligger lagret i blokken, beregnes
en checksumfor hver blok. CRC-checksummen sendes sammen med datablokken.
Modtageren af blokken udfører samme kalkulation og sammenligner blokken
udfører samme kalkulation og sammenligner resultatet medden modtagne
CRC-værdi. Er der forskel, beder modtageren om at få sendt blokken igen

Finn T