Full duplex
Fra : Thomas Jari

Dato : 01-03-01 22:21

Hej

Jeg skal skal snart have opgraderet min CC ADSL forbindelse til 2048/512 og
har i den forbindelse anskaffet mig en switch så jeg kan få begge mine
maskiner på nettet.

Switchen som er en 3Com OfficeConnect med 4 porte har en LED som fortæller
hvilke porte som kører med Full Duplex. Og her kommer mit problem:

På begge maskiner har jeg i Egenskaber for netværk indstillet kortene
(RealTek8029AS) til at køre Full Duplex, men ifølge switchen kører jeg kun
Halv. Ellers er der ingen problemer med netværket.

Maskine 1 kører win2000 prof
maskine 2 kører win 98

Er der en som kan hjælpe??

Mvh
Thomas Jari

Fra : Eivind Olsen

Dato : 01-03-01 22:22

"> Switchen som er en 3Com OfficeConnect med 4 porte har en LED som
fortæller
> hvilke porte som kører med Full Duplex. Og her kommer mit problem:

har du prøvet at stille netkortene til autodetect ??

mvh

Eivind

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-03-01 22:33

Hej "Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk>

>"> Switchen som er en 3Com OfficeConnect med 4 porte har en LED som
>fortæller
>>
>har du prøvet at stille netkortene til autodetect ??

Hvis jeg nu skal være rigtig pernitten, så kan auto-detect
(auto-sensing) faktisk kun bestemme og indstille
transmissionshastigheden (10/100 Mbps).

Det andet hedder auto-negotiation og der er du inde på det rigtige.
Hvis man sætter den ene side fast så vil porten ikke 'forhandle' og
den anden side vil benytte default, hvilket er halv duplex.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Jari

Dato : 01-03-01 22:36

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> [...]
> Hvis man sætter den ene side fast så vil porten ikke 'forhandle' og
> den anden side vil benytte default, hvilket er halv duplex.

Begge Kort er sat til Full Duplex!!

Mvh
Thomas Jari

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-03-01 22:43

Hej "Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk>

>Begge Kort er sat til Full Duplex!!

Begge ender skal indstilles til det samme. Dvs. at hvis du sætter dine
netkort til fuld duplex skal du tvinge switch-portene til det samme,
ellers vil de (switch-portene) defaulte til halv duplex og det
performer mildest talt dårligt, som du formentlig allerede har
opdaget.

P.S.
Læs http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 01-03-01 22:53

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> wrote in message

> Begge Kort er sat til Full Duplex!!

Hvis du fast vil sætte HD/FD skal du gøre det i begge ender, dvs. sætte både
kort og switchport til Full Duplex. Jeg vil gætte på du ikke kan gøre det på
din 3Com OfficeConnect. Du har nok ikke andre valg end at sætte kortene til
Auto, og så håbe på kort og switch finder ud af at køre full duplex. Det gør
de for det meste.

Mvh.,

Kaj

Fra : Thomas Jari

Dato : 01-03-01 23:21

"Kaj S. Laursen" <kaj@hih.dk> wrote in message

> [...]
til
> Auto, og så håbe på kort og switch finder ud af at køre full duplex. Det

Jeg kan ikke sætte dem til auto nogen steder???

Mvh
Thomas Jari

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-03-01 10:45

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke sætte dem til auto nogen steder???

Hvor har du så sat dem til Full Duplex henne ?

--
Peter J

Fra : Thomas Jari

Dato : 02-03-01 21:50

> Hvor har du så sat dem til Full Duplex henne ?
>
> --
> Peter J

Network Properties

Thomas

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-01 00:32

> På begge maskiner har jeg i Egenskaber for netværk indstillet kortene
> (RealTek8029AS) til at køre Full Duplex,

Køb et kvalitets netkort.

Mvh
Martin

Fra : Thomas Jari