Farvelaser printer
Fra : TM

Dato : 15-11-02 00:31

Hej NG

Nu kan det godt være det er lidt dumt at gøre andre opmærksomme på det, men
hvorfor ikke lade det os alle komme til gode...

Jeg har set en printer på:
http://www.ricardo.de/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DE/QXL/PR/Q1017389299/_384128
07/SR2-9-4D2505ED00013A/

og vil lige høre om det er den samme som på:
www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484608089 .

Hvis det er det, så lyder det som et meget godt køb...

Hvis nogen fatter en brik af hvad det er de skriver i deres
produktbeskrivelse på den tyske side, gider I så ikke give et hurtigt
resumé?

Mvh
Thomas

Fra : TM

Dato : 15-11-02 00:41

Har lige tjekket nogle danske forhandlere - det ser ikke ud til at der er
farve med når man køber den. Og de er sådan halv dyre har i DK... men
omvendt man sparer jo også en del på printeren...

Mvh
Thomas

Fra : Leony

Dato : 15-11-02 08:15

"TM" <Tomra@(NOSPAM)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484608089 .
> Hvis det er det, så lyder det som et meget godt køb...

Nu er mit tyske lidt rustent, men jeg tror det er en auktion:
Wir empfehlen Ihnen daher, ein Maximalgebot zu setzen, das in der Höhe dem
Preis entspricht, welchen Sie maximal bereit sind zu zahlen
Taget fra et klik på linket Bieten! Som skulle betyde byde, der snakkes om
hvor høj pris man er rede til at betale.
Derfor kan du sikkert risikere at skulle betale mere end de 114 Euro budet
er lige nu. Hvis dette ikke er tilfældet så køb en 10 stykker du bude nemt
kunne få 3000 kr for dem i Danmark. Jeg vil med glæde betale 3000 kr for et
eksemplar.

Har set billigere (end de 20000) farve laserprintere hos både Zitech (12500)
og El-Giganten (14000), hvis den er til privat brug.
Selv om man 9 ud af 10 gange får hvad man betaler for, så burde disse kunne
printe pænt nok til husbehov.

> Hvis nogen fatter en brik af hvad det er de skriver i deres
> produktbeskrivelse på den tyske side, gider I så ikke give et hurtigt
> resumé?

Mon ikke du kan læse nogenlunde de samme informationer på HP's hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TM

Dato : 15-11-02 23:47

> [...]
> Taget fra et klik på linket Bieten! Som skulle betyde byde, der snakkes om
> hvor høj pris man er rede til at betale.

Det er en auktion - QXL på tysk. Der er så mange til salg på auktionen, at
prisen sikkert ikke bliver særlig høj. Der er i hvertfald langt op til de
20.000,-

> [...]
> kunne få 3000 kr for dem i Danmark. Jeg vil med glæde betale 3000 kr for

Det skulle man gøre, men jeg har ik' lige så mange penge at lege med (er
fattig studerende)

> [...]
> og El-Giganten (14000), hvis den er til privat brug.
> Selv om man 9 ud af 10 gange får hvad man betaler for, så burde disse

Jeg synes nu at det stadigvæk er høje priser du nævner - der er langt fra de
ca. 1000,.- dkk. i Tyskland til over 10.000,- herhjemme. Farvepatronerne er
også halvdyre - i DK koster de til HP'en ca. 1800,- stykket, og der skal
vist bruges 4-5 stykker...

> Mon ikke du kan læse nogenlunde de samme informationer på HP's hjemmeside.

Havde jeg ikke lige overvejet - det prøver jeg lige. Takker for hjælpen

Fra : Leony

Dato : 16-11-02 10:21

> Det er en auktion - QXL på tysk. Der er så mange til salg på auktionen, at
> prisen sikkert ikke bliver særlig høj. Der er i hvertfald langt op til de
> 20.000,-

Nu nævnte du selv at dit tyske ikke er så godt.
Sørg nu for guds skyld for at læse regler osv på siden.
Prøv at tænke på hvis varerne er delt ind i priskategorier. Printeren er i
den kategori hvor bud starter på 1200 Euro - så er den pludselig ikke så
billig mere. Måske skal der betales 25% oven i til auktionen (succesgebyr).

> Det skulle man gøre, men jeg har ik' lige så mange penge at lege med (er
> fattig studerende)

Lån nogle penge de er jo hurtigt tjent ind med renter

> [...]
er
> også halvdyre - i DK koster de til HP'en ca. 1800,- stykket, og der skal

Hvis du er fattig studerende, så kan jeg ikke forstå hvorfor du overvejer en
printer der er så dyr at fylde toner på.

Inden du køber så gør dig selv den tjeneste at finde ud af hvad printeren
koster i Tyskland (ikke på auktionen, men i en butik), så ved du hvor højt
du kan forvente at komme op. Læs nu for guds skyld alt det med småt eller
endnu bedre, snak med nogle der måske har handlet på auktionen.
(ved godt at jeg maler fanden på væggen, men det er sådan nogle historier
man altid kun læser om i bladene, det sker aldrig for en selv).

Held og lykke med printerkøbet.

Fra : TM

Dato : 16-11-02 18:42

> Held og lykke med printerkøbet.

Takker for al hjælpen - nu ser jeg lige hvad jeg finder ud af. Måske skulle
jeg bare droppe det...

Mvh
TM