1 skærm til 2 computere
Fra : Usage

Dato : 14-11-02 23:26

Hej,

Jeg vil have min en lille server ved siden af min alm computer. Spørgsmålet
er så om jeg kan bruge min alm skærm til begge computere? Kan man få en
lille boks, hvor man kan tilslutte 1 skærm til 2 computere?

Obs. Serveren bliver en Duron 1200, men en 40GB HD og et bundkort med LAN,
Lyd, og VGA onboard. Er en strømforsyning på 230W ikke nok?

Fra : [4800]TaDaa@

Dato : 14-11-02 23:43

Her er vist svaret på dit 1. spørgsmål:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1864577891

/Regards
TaDaa
---
TaDaa is the name - Casemodding is the game
---

Fra : Thomas Vinding Jepse~

Dato : 14-11-02 23:46

Jeps du skal have fat i det som hedder en switch-box
Med den har du mulighed for at benytte samme skærm, keyboard og mus på flere
PC'ere.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 15-11-02 00:26

"Usage" <kennethFJERN@usage.biz> wrote in message

> Obs. Serveren bliver en Duron 1200, men en 40GB HD og et bundkort med LAN,
> Lyd, og VGA onboard. Er en strømforsyning på 230W ikke nok?

En god 230W er nok. Skal du købe ny så gå efter en 300W; så er du på den
sikre side. Onboard VGA sparer en hel del watt (Radeon 9700 PRO bruger
eksempelvis mange watt) Har haft Duron 1,1 GHz, 40 GB og 20 GB, ti4200,
cd-brænder og drev på en 250 W (god), og det var ikke noget problem.

Fra : Tom K.

Dato : 15-11-02 19:28

Du kan løse dit problem helt gratis ved at bruge en slags remote-kontrol
software hvor du kan se/betjene en anden PC via netværk. Jeg tror du kan
finde softwaren på tucows.com

-Tom-

Fra : Usage

Dato : 15-11-02 19:31

"Tom K." <tom@toom.dk.remove> skrev i en meddelelse
> Du kan løse dit problem helt gratis ved at bruge en slags remote-kontrol
> software hvor du kan se/betjene en anden PC via netværk. Jeg tror du kan
> finde softwaren på tucows.com
>

> -Tom-

Jeg kender til PcAnywhere, men det er ikke helt det samme. Takker for din
info.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 04:20

> "Tom K." <tom@toom.dk.remove> skrev i en meddelelse

> Jeg kender til PcAnywhere, men det er ikke helt det samme. Takker
> for din info.

Hvis det er Win2k eller WinXP Pro er der Terminal Service hhv. Remote
Desktop. Og du har ret i at det ikke er det samme - men det er fint til
at styre og arbejde på en maskine med. Video, lyd og spil er jeg ikke
helt sikker på det rækker til. Der vil det nok være en fordel med en
switchbox.

Mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 04:22

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> [...]
> er fint til at styre og arbejde på en maskine med. Video, lyd og
> spil er jeg ikke helt sikker på det rækker til. Der vil det nok

Hvis det er Linux/Unix/*BSD du bruger, kan du selvfølgelig også bruge
Xwindows til windows til at logge ind på en grafisk brugerflade i linux
- uden switchbox. Hvis du fra Linux vil styre en Windows maskine er der
vist kun VNC der virker på begge systemer. Men det tillader ikke
decideret login og logout - det gør Xwindows (Xwin32 plejer man at
kunne finde på tucows.com)

Mvh
Flemming

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-11-02 16:44

> vist kun VNC der virker på begge systemer. Men det tillader ikke
> decideret login og logout

Men hvis der er windows på serveren og den er sat op til automatisk at
logge ind er vnc en fortrinlig løsning til prisen ...

/A

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-11-02 22:28

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by
email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in

> Men hvis der er windows på serveren og den er sat op til
> automatisk at logge ind er vnc en fortrinlig løsning til prisen

Ja, gratis er svær at slå :)

Personligt synes jeg det virker bedre end PCAnywhere, og så virker det
flere platforme, hvilket er ret fedt. Så kan jeg nemlig styre mine
forældres WinXP maskine fra Linux når de har problemer. Da jeg mest
arbejder med Linux når jeg er på universitetet er det jo helt fint. Så
skal jeg bare lige lave en SSH tunnel og så kører jeg VNC igennem den,
og det har da virket for mig et par gange. Desværre er VNC lavet så man
ikke kan forbinde til localhost (til sin egen tunnel), så jeg plejer at
overtale en af de andre i min gruppe til at åbne tunnelen og bruger så
hans IP, når man kan forbinde til en anden IP virker det fint nok
igennem SSH tunnel.

Flemming

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-11-02 00:29

> [...]
> er så om jeg kan bruge min alm skærm til begge computere? Kan man få en
> lille boks, hvor man kan tilslutte 1 skærm til 2 computere?

Ja - det kan nemt lade sig gøre.
Du skal bruge en switchbox med vga, tastatur og mus samt kabler.
Jeg købte sådan en switch gennem en i gruppen dk.marked.privat.edb
for nogle måneder siden og har nu 3 maskiner på samme skærm, tastatur og
mus.
Desværre vil min server (IBM Aptiva) ikke rigtigt "snakke" med tastatur og
mus
når den har været afskåret fra det et stykke tid, men de 2 andre maskiner
har
jeg ingen problemer med.

Jeg gav dengang 400,- for box og kabler til 3 maskiner.

/Henning, Sydfyn.