MS Windows
briani 27239
"Undgå" aktivering af af Windows XP
Fra : FinnS

Dato : 14-11-02 22:58

Er der nogen der ved hvordan man undgår at aktivere sin "Ny indkøbte"
Windows xp.
I instruktionen, vedr. installationen står der at hvis man ikke "Aktiverer"
sin Win XP inden 30 dage, ophører den med at fungere.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 14-11-02 23:36

> "FinnS" skrev
> I instruktionen, vedr. installationen står der at hvis man ikke
"Aktiverer"
> sin Win XP inden 30 dage, ophører den med at fungere.

Ja, og.!

Hvad er problemet.??

Mvh

Flemming

Fra : FinnS

Dato : 14-11-02 23:46

Hvis man skifter sin PC ud og installerer den igen på en anden PC, hvad så
med at aktivere sin win XP igen ?

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-11-02 01:30

> Hvis man skifter sin PC ud og installerer den igen på en anden PC, hvad så
> med at aktivere sin win XP igen ?

Hvis det er en oem er det jo ikke rigtigt lovligt - ved ikke om det kan lade
sige gøre dog. Ved ikke-oem versioner ringer du vel til microsoft og får
"låst den op" igen.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 15-11-02 01:35

Man kan jo altid overveje en ny kode

Mogens Holm Andersen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-11-02 01:44

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan jo altid overveje en ny kode
>
> Mogens Holm Andersen

Huh? Den fattede jeg ikke?

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 15-11-02 02:47

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nej det er også en grim ting, men muligheden er der.

Venligst

MogensHolm-Andersen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-11-02 14:36

[snip]
[SMJ:]

[snip]

> Nej det er også en grim ting, men muligheden er der.

Nå, du mener en key-gen Jeg fattede bare ikke lige hvad du mente...

Fra : **TwN**

Dato : 15-11-02 02:55

> Huh? Den fattede jeg ikke?
>
> --

dvs. at finde en cd-key på nettet, og så bruge den istedet for den der
fulgte med, de du købte windowsXP...

Fra : Morten L.

Dato : 15-11-02 07:43

Så er man også så dejligt fri for besværet med servicepack - MS kan OGSÅ
"finde" de koder der ligger ude på nettet

Anyway - man må da så vidt jeg husker godt lave store ændringer - bare ikke
for tit.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 15-11-02 11:03

> "FinnS" skrev
> Hvis man skifter sin PC ud og installerer den igen på en anden PC, hvad så
> med at aktivere sin win XP igen ?

Det er ikke noget problem.

Den "ny indkøbte" er din og kan "lovligt" køre
på _en_ af dine maskiner. §

Mvh

/Flemming

Fra : Michel Komischke

Dato : 15-11-02 10:06

FinnS (finns@privat.dk) skrev :

> I instruktionen, vedr. installationen står der at hvis man ikke
> "Aktiverer" sin Win XP inden 30 dage, ophører den med at fungere.

Det står også i manualen til mine XP Home Editions DK OEM.
Jeg har aldrig registreret en eneste af dem, og det er ikke holdt op med at
fungere af den grund..

Desuden havde jeg på et tidspunkt brug for en kode - og da jeg ikke havde
mit kabinettop hvor min egen stod, fandt jeg en på nettet, som i øvrigt
virkede ganske fortrinligt.

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Leony

Dato : 15-11-02 12:21

"Michel Komischke" <so@be.it> skrev i en meddelelse

> Det står også i manualen til mine XP Home Editions DK OEM.
> Jeg har aldrig registreret en eneste af dem, og det er ikke holdt op med
at
> fungere af den grund..

Læste i en anden tråd at det er leverandøren af pc'en der aktiverer dem
(svjh).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michel Komischke

Dato : 15-11-02 14:06

Leony (leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk) skrev :
> "Michel Komischke" <so@be.it> skrev i en meddelelse

> Læste i en anden tråd at det er leverandøren af pc'en der aktiverer
> dem (svjh).

Okay :)

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-11-02 23:15

Aktivering og Registrering har ikke noget med hinanden at gøre. Det
første er påkrævet men ikke det sidste.

Fra : FinnS

Dato : 16-11-02 20:12

Til din info har jeg f.eks. prøvet at ændre på datoen, på en installation
der ikke er aktiveret. Uanset havd man gør, ændre dato frem eller tilbage,
så ophører den med at fungere.