Anneksgaarden i Mejlby, Randers Amt
Fra : Erik P. Vinther

Dato : 14-11-02 22:38

Nogen der har nogle informationom den?

vh
Erik

Fra : Jean Seeberg

Dato : 20-11-02 14:56

Hej Erik.

Det var ikke mange oplysninger du her kommer med, eller er det fordi du ikke
har mere end navnet ?
Du fanger jo ens interesse, når du efterlyser noget fra min egn, så man
bliver nysgerrig.

Ren lokal historisk, så hører Mejlby ind under Nørhald Egnsarkiv i Tvede og
det skulle undre mig meget om de evt. ikke skulle have noget liggende.

Hilsen Jean Seeberg
jean@seeberg.dk

Nørhald Egns-Arkiv

Udbyhøjvej 483

Tvede

8900 Randers

tlf:
87 77 07 00

website: noerhald.lokalarkiver.dk
å:
to 9-17

l:
Peter Østergård

k:
Børge Mandrup

o:
Nørhald Kommune

s:
1970

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 21-11-02 21:51

Hej Jaen,

Jeg ved ikke ret meget mere end at fem generation af mine forfædre har bået
på Anneksgaarden i Mejlby i perioden 1748 til 1912. Først som fæstebønder og
senere som selvejere. Gården formentlig har hørt under den lokale kirke. I
hvert fald var det præsten som der skule betales gilde til. Jeg ved også at
gården blev udstykket i 1899.

Tror du ikke at Mejlby hører under Todbjerg-Mejlby Egnsarkiv ?

vh
Erik

Fra : Jean Seeberg

Dato : 22-11-02 22:56

Hej Erik.

Jeg beklager, jeg har misforstået "dit" Mejlby, troede at det var Mejlby ved
Randers (ca. 4 km nord for Randers og også Randers amt).

Kenders desværre ikke meget til det andet Mejlby, men ved det er der og at
der jo findes mange byer med samme navn.

Fortsat god jagt.

God weekend

Hilsen Jean

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 23-11-02 10:42

Hej Jean,

Du skal alligevel have tak for dit svar. Faktisk er det en meget nyttig
oplysning for mig at der også findes et Mejlby nord for Randers, hvilket jeg
ikke var klar over.