hjælp til opsætning af netværk-----station~
Fra : mike

Dato : 01-03-01 21:49

hej
Jeg har lige fået et notesbook, og vil gerne forbinde det til min stationær.
Jeg har købt et usb kabel link, det virker fint nok til at dele filer med
mellem de 2 computer. Men jeg vil gerne have at min notesbook kan gå på
nettet via stationær. Det skal siges at jeg kører stofanet og det er via
netværkskort, jeg kunne da købe et pcmcia-netkort og hub, men vil ikke ofre
så meget for det. Findes der et godt software som kan forbinde de 2 com. med
usb kabel??
Eller skal jeg gøre det via parelle port ved de 2 maskiner??direkt
kabelforbindelse.
stationær kører windows 2000 og notesbook windows me. Håber at der er en som
har et nemt og billigt løsning.
Tusind tak på forhånd

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-03-01 22:07

On Thu, 1 Mar 2001 21:48:50 +0100, "mike" <nhiasy@stofanet.dk> wrote:

>jeg kunne da købe et pcmcia-netkort og hub, men vil ikke ofre
>så meget

Hvis det kun er 2 putere, der skal forbindes, er der ingen grund til
hub. Bare et krydset kabel.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : mike

Dato : 01-03-01 22:18

jeg spørger måske lidt dumt , men hvad er krydset kabel???

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-03-01 23:39

On Thu, 1 Mar 2001 22:18:28 +0100, "mike" <nhiasy@stofanet.dk> wrote:

>jeg spørger måske lidt dumt , men hvad er krydset kabel???

Det véd din pc-pusher. Men det er muligt, han kalder det "cross over"

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-03-01 00:33

Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev :

>Det véd din pc-pusher. Men det er muligt, han kalder det "cross over"

*Det* var da vist et tydeligt eksempel på at der ikke findes dumme
spørgsmål, højst dumme svar

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Kim Greve

Dato : 03-03-01 00:17

"mike" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg spørger måske lidt dumt , men hvad er krydset kabel???

Hej Mike, prøv at se her:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=twistedpair

Kim Greve