MS Windows
briani 27239
WinZip til backup
Fra : Jimmy

Dato : 14-11-02 21:58

Hej

Kender i et program, som kan tage en sti som parameter og så pakke indholdet
på stien?

Jeg vil gerne tage daglige backup af min server og vil derfor gerne have
pakket f.eks. D:\sites

Det skal ske vha. et AT-job og helst uden brug af WinZip da det jo er et
kommercielt program.

Anyone?

Mvh
Jimmy

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-11-02 01:33

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse
> [...]
> pakket f.eks. D:\sites
>
> Det skal ske vha. et AT-job og helst uden brug af WinZip da det jo er et

Hvilket OS?

Har du kigget på NTBackup der er indbygget i mange windows-versioner:

Ntbackup
Du kan udføre sikkerhedskopiering fra kommandoprompten eller fra en batchfil
med kommandoen ntbackup efterfulgt af forskellige parametre.
Syntaks
ntbackup backup [systemstate] "@bks-filnavn" /J {"jobnavn"} [/P
{"gruppenavn"}] [/G {"GUID-navn"}] [/T { "båndnavn"}] [/N {"medienavn"}] [/F
{"filnavn"}] [/D {"sætbeskrivelse"}] [/DS {"servernavn"}] [/IS
{"servernavn"}] [/A] [/V:{yes|no}] [/R:{yes|no}] [/L:{f|s|n}] [/M
{sikkerhedskopitype}] [/RS:{yes|no}] [/HC:{on|off}] [/SNAP:{on|off}]

--
Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jimmy

Dato : 15-11-02 10:57

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message
> "Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse

> indholdet

> Hvilket OS?

Win 2000 Server

> Har du kigget på NTBackup der er indbygget i mange windows-versioner:

Nej faktisk ikke.
Det må jeg lige gøre.
Det fede ved Zip er jo at alle kan læse det og at det er komprimeret.

Mvh
Jimmy

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-11-02 14:37

> [...]
>
> Nej faktisk ikke.
> Det må jeg lige gøre.
> Det fede ved Zip er jo at alle kan læse det og at det er komprimeret.

Det er jo rigtigt - og hvis du er meget glad for de "egenskaber" må du jo
betale for et program som Winzip eller winrar . Hvis du bare skal have taget
en backup er NTBackup faktisk ok og let at arbejde med.

Fra : Jimmy

Dato : 15-11-02 19:34

> Det er jo rigtigt - og hvis du er meget glad for de "egenskaber" må du jo
> betale for et program som Winzip eller winrar .

Mange programmer kan pakke med samme algoritme som WinZip - f.eks. Windows
Commander.
Nogle af disse programmer _må_ være gratis men endnu mere vigtigt - de må
kunne scriptes.

Mvh
Jimmy

Fra : Ole C

Dato : 16-11-02 18:42

Jimmy skrev blandt andet:

> Kender i et program, som kan tage en sti som parameter og så pakke
> indholdet på stien?

Der findes et lille fremragende Freewareprogram der hedder "My Own Backup" -
og dså vidt jeg kan overskue vil det egne sig til dit formål.
Forfatterrens hjemmside er desværre lukket, men det findes blandt andet her:

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7023,00.asp

Der er tale om et lidt ældre program, men det fungerer fint på min XP Pro
SP1

--
vh
Ole C