Router til Tele2
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 14-11-02 19:46

Jeg skulle efter sigende snart få installeret Tele2 ADSL (512/128).
Er der nogen, som har erfaringer med router (fabrikat/type) til den løsning?
Og findes der nogle fabrikater, som har en rigtig klokke indbygget, og hvor
man fx. kan lægge visse begrænsninger på bestemte lokale IP adr.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-11-02 19:54

"Lars P. Magnussen" <larspm@magnatek.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skulle efter sigende snart få installeret Tele2 ADSL (512/128).
> Er der nogen, som har erfaringer med router (fabrikat/type) til den
løsning?

Alle ether-ether der kan bruge DHCP på WAN-siden kan bruges.

> Og findes der nogle fabrikater, som har en rigtig klokke indbygget

Ahva?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 14-11-02 20:01

> Ahva?

En urfunktion med dato/tid, så det fx. er muligt at begrænse opkald fra
definerede IP-adr. på lokalnettet i visse tidsintervaller.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-11-02 20:03

> En urfunktion med dato/tid, så det fx. er muligt at begrænse opkald
fra
> definerede IP-adr. på lokalnettet i visse tidsintervaller.

Ahh. Hverken klokke eller ur er særligt gode ord at bruge om et
kronometer.
Men nej, jeg kender ingen box-produkter med sådan en mulighed.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 14-11-02 20:26

> Ahh. Hverken klokke eller ur er særligt gode ord at bruge om et
> kronometer.
> Men nej, jeg kender ingen box-produkter med sådan en mulighed.

Det tænkte jeg nok. Det er heller ikke særligt anvendeligt på min nuværende
ISDN2 Zyxel router.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-11-02 20:12

In article <3dd3f354$0$123$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Ahh. Hverken klokke eller ur er særligt gode ord at bruge om et
> kronometer.
> Men nej, jeg kender ingen box-produkter med sådan en mulighed.

Timebased ACL'er i IOS kan. Jeg kan dog ikke huske i hvilke featuresets
disse er med i en 806.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You shall be rewarded for a dastardly deed.

Fra : Frans Meyer

Dato : 14-11-02 23:17

> En urfunktion med dato/tid, så det fx. er muligt at begrænse opkald fra
> definerede IP-adr. på lokalnettet i visse tidsintervaller.

Måske?!

http://www.netgear.com/products/details/RP114.asp?view=
NETGEAR's RP114 Cable/DSL Web Safe Router

""
WORRY-FREE
Parent-established web content policies restrict Internet access based on
the time of day, web address, or web address keywords. Reports and instant
alerts, both via e-mail, keep you up to date on all browsing activities.
""
Iflg. deres userguide. kan du sikre at 1 PC på LAN'et ikke er blokkeret -
men resten er - fx mellem kl. 10 og 16 om lørdagen.

------

Eller Dlink DI-604
http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=216

""
Content Filtering
Easily applied content filtering based on Mac Address, IP Address, URL
and/or Domain Name.
Filter Scheduling
These filters can also be scheduled to be active on certain days or for a
duration of hours or minutes.
""

vh
Frans

Fra : B

Dato : 15-11-02 10:23

> [...]
hvor
> man fx. kan lægge visse begrænsninger på bestemte lokale IP adr.

Prøv at kigge på Zywall produkterne fra Zyxel.
www.zyxel.dk

Ved at Zywall 10 indeholder det du søger!
Udover router og tidsbegrænsning får du også firewall m.m.

/B