Køb af bærbar fra udlandet
Fra : Thomas Dolberg

Dato : 14-11-02 15:13

Er der nogen, der har erfaringer med at købe bærbare fra udlandet ? Er
der noget at spare og hvad med moms etc. hvis den eksempelvis er fra
USA.

mvh Thomas Dolberg

Fra : Søren Blom

Dato : 14-11-02 22:01

"Thomas Dolberg" <dolberg@imv.au.dk> skrev
> Er der nogen, der har erfaringer med at købe bærbare fra udlandet ?

Du skal passe på, i sær med at købe sådan en karl i USA, for deres strøm
styrke er en anden end den vi har i DK og så er der lige det med
tasterturet, kan du leve uden Æ, Ø og Å ellers skal du poste penge i at få
sådan et skiftet, hvilket nok fjerner en hel del af den besparelse du kan
have fået ved at købe maskinen i f.eks. USA.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-11-02 22:07

"Thomas Dolberg" <dolberg@imv.au.dk> wrote in message
> Er der nogen, der har erfaringer med at købe bærbare fra udlandet ? Er
> der noget at spare og hvad med moms etc. hvis den eksempelvis er fra
> USA.

USA er sikkert ikke smart, der kommer told og 25% moms oveni.
Måske et EU land, men kan du få et tastatur med danske tegn?

mvh
Preben

Fra : Thomas Dolberg

Dato : 15-11-02 08:18

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message news:<3dd4108f$0$2578$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> USA er sikkert ikke smart, der kommer told og 25% moms oveni.
> Måske et EU land, men kan du få et tastatur med danske tegn?

Den overvejende grund til at købe en bærbar er pladsbesparelse. Jeg
har et trådløst tastatur, som jeg har tænkt mig at slutte til en evt.
maskine når jeg er hjemme. Når jeg så af og til skal "ud i byen" må
jeg leve med de manglende tegn.

Ang. strøm, er det så ikke bare et spørgsmål om at få fat i en
transformer ?