Stabilisator (mere af Tiscalis ueksisteren~
Fra : GangstaCodah

Dato : 14-11-02 18:36

Jeg har endelig fået min Cisco 827 idag, som skal bruges til min tiscali
adsl linje.. efter lidt roderi med den konstarede jeg at der er brug for en
stabilisator (åbenbart bor jeg for tæt på centralen). Og så prøver man at
komme ind til Tiscalis support... og efter en "alle vore supportmedarbejdere
er optagede, du er velkommen til at prøve dette nummer senere. Tak for dit
opkald" i en 6-7 gange idag gav jeg op...

Er der nogen herinde der kan fotælle mig hvor jeg kan skaffe sådan en lille
sort stabilisator ?

-- Gangsta -- Codah --

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-02 22:19

Hej GangstaCodah, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> tiscali adsl linje.. efter lidt roderi med den konstarede jeg at
> der er brug for en stabilisator (åbenbart bor jeg for tæt på

827'erens eneste lille akilleshæl (omend SOHO 77 skulle være endnu mere
følsom overfor det).

> Og så prøver man at komme ind til Tiscalis support...
> og efter en "alle vore supportmedarbejdere er optagede, du er
> velkommen til at prøve dette nummer senere. Tak for dit opkald" i
> en 6-7 gange idag gav jeg op...

Prøv i morgen. Jeg er sikker på, det er bedre end i dag, da jeg så
Mortens <news:4o28tus75s1rseb2prblpfdk0or0v3e6q5@4ax.com>.

Derudover er tidligt på dagen (dvs. fra kl. 9) svjv den mindst
belastede periode, hvis du har mulighed for at ringe der.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-11-02 22:28

In article <Xns92C6E30A376D5RudiStegen@dknews.tiscali.dk>, Rudi Stegen wrote:

> 827'erens eneste lille akilleshæl (omend SOHO 77 skulle være endnu mere
> følsom overfor det).

Same shit. Hardware-mæssigt er de to routere næsten ens - eneste forskel
er at benene på SOHOens ramsokkel ikke er forbundet til printet.
Ramsoklen er der stadig for at printet har samme fysiske egenskaber som
i en 827.
Derudover er der ændret i en ROM et sted så man ikke kan loade 827
software på en SOHO77.
Chipsettet i dem begge er et Alcatel Dynamite II - og det fungerer fint.
Faktisk er det chipsettet på centralen der er en bug i, da det er fra
før ADSL-standarden blev færdiggjort.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Something's rotten in the state of Denmark.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-02 00:08

Hej Andreas Plesner Jacobsen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Same shit. Hardware-mæssigt er de to routere næsten ens - eneste
> forskel er at benene på SOHOens ramsokkel ikke er forbundet til
> printet.

Oho! Min misforståelse skyldes nok, at der formentlig er flere 77'ere
ude end 827'ere, hvorfor det især er førstnævnte, at jeg har set indlæg
omkring vedr. dette problem.

[Yderligere forskelle og ligheder mellem de to]

Tak for infoen.

> Faktisk er det chipsettet på centralen der er en bug i, da det er
> fra før ADSL-standarden blev færdiggjort.

Du ved vel ikke tilfældigt, om det er samme chipset på alle centraler,
eller det der er anvendt et nyere på "opdaterede"/ændrede centraler
(som fx og ren tilfældigt Århus C, der jo mere eller mindre blev
udskiftet i sommeren 2001 ?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-02 07:35

In article <Xns92C715E8DA0ERudiStegen@dknews.tiscali.dk>, Rudi Stegen wrote:

> [...]
> eller det der er anvendt et nyere på "opdaterede"/ændrede centraler
> (som fx og ren tilfældigt Århus C, der jo mere eller mindre blev

Hvis DSLAMmen er skiftet ud med en nyere 8-porte/kort variant skulle
buggen ikke være til stede mere.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Smile! You're on Candid Camera.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-02 14:10

Hej Andreas Plesner Jacobsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvis DSLAMmen er skiftet ud med en nyere 8-porte/kort variant skulle
> buggen ikke være til stede mere.

Tak for infoen. Den er gemt, hvis jeg engang skulle skifte til en
større router, så jeg ved, hvad jeg forinden skal spørge om

--
Hygge fra Århus - Rudi