Banner-rotation
Fra : Anders

Dato : 14-11-02 18:17

Nogen der lige har en god ide til hvordan man får vist nogle bannere fra en
database i rækkefølge. Det skal være således at, hvis banner 1 senest er
blevet vist, så vises banner 2 osv. Det skal selvfølgelig være således at,
hvis det sidste banner lige er blevet vist, så vises det første. Kan man
nøjes med 1 database kald eller bliver man nødt til at have 2?

Mvh. Anders

Fra : Anders

Dato : 14-11-02 19:18

"Anders" <anders@no-mail.com> skrev
> [...]
> hvis det sidste banner lige er blevet vist, så vises det første. Kan man
> nøjes med 1 database kald eller bliver man nødt til at have 2?

Nu har jeg fået lavet denne løsning, jeg synes dog den virker noget
omfattende, findes der ikke en smartere måde?

Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strQ = "SELECT * FROM gemtal_banner"
objRS.Open strQ, strConn

While not objRS.EOF
i = i+1
id = objRS("id")
if i = 1 then
firstlink = objRS("openpage")
firstimage = objRS("image")
firstid = id
end if
if shownext = 1 then
bannerlink = objRS("openpage")
bannerimage = objRS("image")

application("gemtalbanner") = id
nextfound = 1
end if
if application("gemtalbanner") = id then
shownext = 1
end if
objRS.MoveNext
Wend