Slagtning og forsikring.
Fra : Aagaard Rasmussen

Dato : 14-11-02 16:57

Hej!

Foranlediget af Rapporten i går, kom jeg til at tænke på, at da min hest fik
dårlige ben for ca. 10 år siden, havde jeg en udvidet forsikring hos-jeg
mener det var ID, men jeg har papirerne liggende et eller andet sted.
Jeg kan huske, at jeg var ret forarget, fordi forsikringen kun ville
udbetale forsikringssummen minus det beløb, man fik, hvis man sendte hesten
til slagtning ved en af dem, som sendte den til udlandet.Dette beløb var
højere, end hvis jeg havde fået den slagtet i Danmark.
( Jeg fik altså udbetalt mindre ). Er der nogle, som har oplevet det samme
med deres forsikring. Det vil jo sige, at forsikringsselskaberne presser
folk til at sende hesten til udlandet, hvis de vil have hele
forsikringssummen igen.

Iøvrigt kan jeg fortælle, at hesten fik lov at leve endnu 7 år, hvor den nød
sit otium uden at blive redet. Da den var 23 blev benene så dårlige, at den
ikke kunne stå. Hvis den havde kunnet, havde jeg trukket den op til
slagteren og overværet slagtningen, men det kunne den jo ikke, så jeg holdt
selv dens hoved, mens dyrlægen aflivede den, og det var en meget stille og
"rigtig" oplevelse.

Venlig hilsen Christel.

Fra : Marlene

Dato : 15-11-02 09:10

Aagaard Rasmussen <hcmj@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd3c96b$0$15032$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> med deres forsikring. Det vil jo sige, at forsikringsselskaberne presser
> folk til at sende hesten til udlandet, hvis de vil have hele

Jeg kan huske, at efter den første udsendelse om hestetransporterne, var der
en del forsikringsselskaber, der faktisk reklamerede med, at hvis man
forsikrede sig hos dem, så fik man udbetalt ligeså meget ved at få sin hest
slagtet i DK som at sende den til udlandet. Så mon ikke de fleste
forsikringsselskaber har rettet det nu - det andet er da helt grotesk og
giver en meget dårlig publicity for det forsikringsselskab.
Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 15-11-02 22:47

Så også det program forleden dag med slagtehestene. Havde min tidligere hest
forsikret i Codan. Der var slet ingen problemer med at få forsikringssummen
derfra. Min dyrlæge sendte et brev til dem hvor han skrev at min hest var
aflivet ifgl. loven om aflivning af dyr iflg dyreværnsloven. Få dage efter
havde jeg en check i hånden.

hilsen

Anet