[acad 2002] en block med rumtekst
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 14-11-02 11:53

Jeg har lavet en block via attdef som jeg indsætter som rumtekst. Den
indeholder 'rumnavn' og 'rumstørrelse'. Jeg er så stødt ind i det problem at
rumteksten nogen gange bliver for bred. Kan det løses på nogen måde ?

Evt. ved at variablen for rumteksten er en mtext aligned til bottom left og
med en maks bredde.

Mvh
Bo

Fra : CADmageren ApS

Dato : 14-11-02 13:21

Det kan godt laves, men så er vi nok ude over hvad der kan laves i en
almindelig scriptmakro.
Desværre kan du ikke bruge en mtext i en block til dette formål.

Med venlig hilsen
Michael Christoffersen

Fra : CADmageren ApS

Dato : 14-11-02 16:10

Så er det selvfølgelig også muligt at bruge FIT på teksten, men det ser jo
ikke flot ud, hvis det er en kort tekst.
Du kan endvidere manuelt vha, BATTMAN, ændre tekst og egenskaber for hver
enkelt attribute.

Mvh
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : meiland

Dato : 14-11-02 16:31

Hej Bo !

Må give Cadmageren ret ! Mtext er et dårligt valg til attributter.
Skal dit problem med den lange tekst løses på blokniveau, skal du bruge
dtext - fit, men hvis din tekst så er kortere end atributten, får du
bredere bogstaver.

Dtext fit trykker/trækker teksten indenfor 2 udpegede punkter.

/meiland

http://www.kandu.dk/