filformater til upload
Fra : Niels Henriksen

Dato : 14-11-02 11:32

Hejsa

Når jeg laver <input type='file'> hvordan kan jeg så bestemme hvilke
filtyper man må se?

--
Niels

Fra : Jacob Winther

Dato : 16-11-02 01:18

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Når jeg laver <input type='file'> hvordan kan jeg så bestemme hvilke
> filtyper man må se?

Hej Niels

Det er vist ikke muligt at opnå det du ønsker. HTML specifikationen angiver
at man burde kunne benytte accept attributten på et input element af typen
file, men jeg har forsøgt mig i IE6 uden held.

Du kan læse mere om det her:

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/forms/file.html#enctype

Venlig Hilsen

Jacob Winther
IT-C

---

Fra : Smiley

Dato : 16-11-02 22:56

Hej Niels,

Det tror jeg ikke du kan, men du kan teste på hvilke fil-typer der bliver
valgt til upload.
Dem kan du teste på enten via clientside script(JavaScript) eller serverside
script(ASP, PHP, PEARL o.s.v.)

/Smiley

Jacob Winther <jacobww@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar42qf$1krr$1@news.cybercity.dk...

Fra : Niels Henriksen

Dato : 18-11-02 09:52

"Jacob Winther" <jacobww@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man burde kunne benytte accept attributten på et input element af typen
> file, men jeg har forsøgt mig i IE6 uden held.

Takker... må nok hellere benytte JS for at undgå at få chefen på nakken
--
Niels