Netværkskort
Fra : Voller

Dato : 14-11-02 09:35

Hej NG.

Jeg har lidt skumle planer om at købe et nyt netværkskort. I den forbindelse
vil jeg gerne høre lidt om hvilke kort der kan anbefales. Er det stadig 3COM
man skal holde sig til, eller er der andre producenter der er bedre? Hvilket
kort kan anbefales inde for disse rammer:

- 10/100 MBit/s
- PCI (32bit eller 64bit - Har begge typer PCI på bundkortet)
- TP (BNC er ligegyldigt)
- Evt. WOL, ikke det helt store krav.
- Bruges til ADSL og lidt hjemmenetværk.

Kort sagt: Kortet skal ikke bruges til det helt vilde, det skal bare være en
stabil, gennemprøvet standard som man ved virker.

Mvh. Voller.

Fra : Madsen

Dato : 14-11-02 10:14

On Thu, 14 Nov 2002 09:35:23 +0100, "Voller" <voller@voller.dk> wrote:

> [...]
>man skal holde sig til, eller er der andre producenter der er bedre? Hvilket
>kort kan anbefales inde for disse rammer:

En ting er sikkert. Hold dig langt væk fra de aller billigste netkort.
Køb et netkort til 150 kr eller deromkring, så er mærket sådan set
ligegyldigt. Det er ihvertfald mine erfaringer.
Vi har 5 maskiner i et 100 Mbit netværk og de kører alle med
forskellige netkort og det fungerer fint.
Men nu har jeg de sidste dage kæmpet med at finde fejlen i et
tilsvarende net for en ven og det viste sig at være 2 billige
netkort fra et sæt som var købt i Aldi. ( 2 kort + 5 m kabel )
Ingen af kortene virkede ordenligt og fik maskinerne til at låse,
men så snart der blev smækket et par lidt bedre (dyrere) kort i,
så var problemet løst.

mvh Madsen

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 14-11-02 11:44

"Madsen" <madsen@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> Ingen af kortene virkede ordenligt og fik maskinerne til at låse,
> men så snart der blev smækket et par lidt bedre (dyrere) kort i,

Tjah. Jeg har nu fine erfaringer med billige netkort, så længe det er en
realtek 8139 chip der sidder på den, har de virket fint.

Mvh
Rasmus Hansen

Fra : Madsen

Dato : 14-11-02 11:54

On Thu, 14 Nov 2002 11:44:12 +0100, "[9000] Rasmus Vestergaard Hansen"
<gasjack@FJERNstofanet.dk> wrote:

>Tjah. Jeg har nu fine erfaringer med billige netkort, så længe det er en
>realtek 8139 chip der sidder på den, har de virket fint.

Man kan jo selvfølgelig være heldig.

Fra : o&u

Dato : 14-11-02 12:11

> [...]

>Tjah. Jeg har nu fine erfaringer med billige netkort, så længe det er en
>realtek 8139 chip der sidder på den, har de virket fint.

Et surecom netkort f.eks. til 100 kr virker fint.
Eneste ulempe er, at windows xp ikke selv har driveren, - og når den
finder driveren på disketten, siger xp, at driveren ikke er signeret.
Men det overruler man bare med: Installer alligevel. Det er vel
derfor, det er billigt.

Men hos zitech.dk ser man et prisfald på edimax 10/100 Mbit netkort
til 80 kr.
Jeg ved ikke hvorfor, men måske er det konkurrencen fra 10/100/1000
Mbit/s netkort, som er ved at blive den nye standard.

mvh

John

Fra : René Jensen

Dato : 14-11-02 18:19

Voller wrote:
> [...]
>
> Kort sagt: Kortet skal ikke bruges til det helt vilde, det skal bare være en
> stabil, gennemprøvet standard som man ved virker.

Jeg vil anbefale et NetGEAR FA311 eller et FA312 (hvis du vil have WOL).
Tjek evt.:

http://www.netgear.com/products/adapters/desktop.asp

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-02 09:10

"Voller" <voller@voller.dk> wrote in message
> man skal holde sig til, eller er der andre producenter der er bedre?
Hvilket

Intel !

--
Med venlig hilsen/best regards