.eu domain reg. - hvor??
Fra : Simon...

Dato : 14-11-02 07:44

Hej,
findes der andre steder end her: <http://www.eu-domain.biz/english>
at registrere .eu domains, og hvad er det officielle site ?
tak

mvh.simon

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 14-11-02 18:58

On Thu, 14 Nov 2002 07:43:59 +0100, "Simon..." <devnull@linux.org>
wrote:

>findes der andre steder end her: <http://www.eu-domain.biz/english>
>at registrere .eu domains, og hvad er det officielle site ?

Læg mærke til at disse mennesker kun tilbyder at "pre-registrere"
domænet.
Det betyder i praksis at du giver dem nogle penge nu, som de så holder
for dig indtil det engang (måske) bliver muligt at oprette
..eu-domæner.
Når (hvis) det så engang sker vil de _forsøge_ at oprette domænet til
dig.

Som du kan se af den autorative liste på
http://www.iana.org/cctld/cctld-whois.htm er .eu slet ikke oprettet
endnu og derfor er der heller ikke et "officielt site".

Personligt har jeg svært ved at tro at .eu vil blive oprettet indenfor
den nærmeste fremtid.

/Jarlskov

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 22-11-02 03:09

Hej Simon.

Du kan læse mere om dot eu her:
http://europa.eu.int/information_society/topics/telecoms/internet/eu_domain/
index_en.htm

Betal ikke for .eu præregistreringer da regler ikke endnu er fastslagt.

Mvh,

Kim

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-11-02 16:56

On Fri, 22 Nov 2002 03:08:30 +0100, "news.cybercity.dk"
<kim_sundbaek@hotmail.com> wrote:

>Du kan læse mere om dot eu her:
>http://europa.eu.int/information_society/topics/telecoms/internet/eu_domain/
>index_en.htm

Interessant.
Ingen steder overhovedet er der nævnt, hvad man vil gøre ved det
faktum at EU ikke findes på ISO 3166.

Ifølge ICANNs regler kan .eu-domænet så slet ikke oprettes.

/Jarlskov

Fra : Kim

Dato : 22-11-02 21:56

Tjae, men mon ikke .eu går ind under regelerne for gTLD's og ikke ccTLD's

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-11-02 22:39

On Fri, 22 Nov 2002 21:56:26 +0100, "Kim" <kim_sundbaek@hotmail.com>
wrote:

>Tjae, men mon ikke .eu går ind under regelerne for gTLD's og ikke ccTLD's

Nej.
Der er lige blevet vedtaget og oprettet en række nye gTLD's. Det var
en meget lang og omstændig proces og .eu var ikke iblandt dem.

/Jarlskov

Fra : Kim

Dato : 30-11-02 01:10

(uden at være ekspert)

Jeg tror at ICANN og IANA var nødsaget til at acceptere .eu domænet selvom
at det strider imod de aftalte ISO standarder fra FN hvor
2 "letter" landekoder bestemmer ccTLD's.

Det er et politisk problem og ikke et decideret regel problem.
Når man ser på at et domæne som .su hvor det kan blive relanceret kan dette
jo kun være politisk.

/kim