Flere end 2 skærme
Fra : Tonny Jensen

Dato : 14-11-02 06:36

Hej NG

Da jeg gennem mit Programmerings og Grafikkere arbejde har brug for at kunne
se en 4-6 ting på en gang i Full screen, ville jeg gerne vide om man kan
have mere end 2 skærme sat til den samme pc.

Jeg tænkte på at installere en 4 "Dummy" graffikkort, men jeg vil gerne vide
om det kan lade sig gøre inden jeg investere i de kort.

Mvh
Tonny Jensen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-11-02 08:43

Tonny Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg tænkte på at installere en 4 "Dummy" graffikkort, men jeg vil
> gerne vide om det kan lade sig gøre inden jeg investere i de kort.

Jeg mener de nye Matrox kort understøtter trihead - er det nok?

Fra : Tonny Jensen

Dato : 14-11-02 09:01

Jeg tænkte mere på op til 5 skærme. 1 agp og 4 pci, da jeg skal køre med
mange ting åbnet på samme tid. Jeg kan løse det med 2 gange Tri heads men
det er jo en dyr løsning.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-11-02 09:39

Tonny Jensen wrote:
> Jeg tænkte mere på op til 5 skærme. 1 agp og 4 pci, da jeg skal køre
> med mange ting åbnet på samme tid. Jeg kan løse det med 2 gange Tri
> heads men det er jo en dyr løsning.

http://www.phoenix360.com/tech/datadr/index022002.shtml

og tildels
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q238886

Fra : Tonny Jensen

Dato : 14-11-02 13:22

tak det var lige den information jeg søgte

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-11-02 13:31

Tonny Jensen wrote:
> tak det var lige den information jeg søgte

www.google.com er altså et ret fantastisk værktøj

Jeg søgte bare på multiple monitors

Fra : Tonny Jensen

Dato : 14-11-02 13:50

Det havde jeg også gjort men jeg syntes ikke jeg fandt noget brugbart.

Fra : René Jensen

Dato : 14-11-02 18:21

Tonny Jensen wrote:
> Jeg tænkte mere på op til 5 skærme. 1 agp og 4 pci, da jeg skal køre med
> mange ting åbnet på samme tid. Jeg kan løse det med 2 gange Tri heads men
> det er jo en dyr løsning.

Hmm... kan man ikke bare nøjes med 1x AGP og så 2x PCI af Matrox
Millennium G450 DualHead?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Tonny Jensen

Dato : 14-11-02 19:17

Det ´kunne man også, men jeg så at matrox har et quad kort, hvilket vil være
optimalt. det koster bare 5800 hvilket er for meget. Jeg forsøger mig med 1
agp og 4 gange pci da jeg har dem ledig. Ellers er det et 2 styk G450.

Jeg prøver dog den anden situation først da den er langt billigere, nemlig
200kr i forhold til 2000. Når jeg har et system der fungere med de skærme,
kommer der en hjemme side op med billeder osv.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-11-02 09:50

"Tonny Jensen" <PeterPlys@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 200kr i forhold til 2000. Når jeg har et system der fungere med de skærme,
> kommer der en hjemme side op med billeder osv.

Aha - det er derfor du ripper markedet for pci gfx kort

Læg mærke til de links der er i et indlæg lidt højere oppe:
> http://www.phoenix360.com/tech/datadr/index022002.shtml
> og tildels
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q238886

Ifølge det første link skal du have ens gfx kort for at få det til at virke,
det er vist ikke så ligetil ....
Men spændende bliver det da !
Her i huset er tingene lige omvendt, jeg kører nu med 3 maskiner på én
skærm,
serveren, min egen og konens - tilmed på en fladskærm - så er der også plads
til diverse
ting der jo altid skal ligge og flyde på bordet

/Henning, Sydfyn.

Fra : Tonny Jensen

Dato : 15-11-02 14:06

Jeg har snakket med en mand hos microsoft. hvor det fremgik at det ikke
behøves, men hvis de havde samme chipsæt var der størst rate for succes.