Popup MSGBox i ASP
Fra : Henrik Johansen

Dato : 13-11-02 23:21

Jeg skal bruge en MsgBox eller popup vindue hvis betingelsen
opfyldes, jeg har prøvet med Java Script med det kan jeg
ikke få til at virke sammen med ASP.

Se nedestående.......

If Request.Form("brance") = "" Then

Her.......MsgBox eller PopUp

Else
End If

If Request.Form("nr") = "" Then

Her.......MsgBox eller PopUp

Else
End If

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-02 00:13

Henrik Johansen skrev:

> Jeg skal bruge en MsgBox eller popup vindue hvis betingelsen
> opfyldes, jeg har prøvet med Java Script med det kan jeg
> ikke få til at virke sammen med ASP.

msgbox kan du få med javascriptkommandoen "alert". Hvis du skal
have det ud på baggrund af asp må du få asp til at skrive den
relevante javascriptkode:

<% If dinbetingelse = opfyldt Then %>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
   alert('Besked her');
// -->
</script>
<% End If %>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Ducks

Dato : 14-11-02 00:36

> If Request.Form("brance") = "" Then
>
> Her.......MsgBox eller PopUp
>
> Else
> End If
>
> If Request.Form("nr") = "" Then
>
> Her.......MsgBox eller PopUp
>
> Else
> End If

Du kan også lave det med VBScript:

<%If Request.Form("brance") = "" Then%>
<script language="vbscript">
msgbox "PopUP Besked"
</script>
<%End If
If Request.Form("nr") = "" Then%>

Fra : Jimmy

Dato : 14-11-02 11:47

"Ducks" <jem@e-mail.dk> wrote in message news:aqunlc$i22$1@sunsite.dk...

> Du kan også lave det med VBScript:

Men det er en rigtigt dårlig ide.

MSGBOX bliver vist på _serveren_ hvilket ikke er hvad du ønsker.

Hvis du bruger forslaget om at skrive <script language="vbscript"> osv
bliver den vist til brugeren, da hans maskine i den henseende er server for
den lokale ASP-kode.

Alle andre browsere end IE på Windows vil _ikke_ få vist nogen popup, da de
ikke kan fortolke VBScript.

Det korte af det lange - Brug Javascript's Alert og lev med at et fåtal har
slået JS fra.

Mvh
Jimmy

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-02 12:08

"Jimmy" <spoerg@efter.den> escribió

> MSGBOX bliver vist på _serveren_ hvilket ikke er hvad du ønsker.

Nej, det er stadig lavet som clientside scripting, men kun til IE.

> [...]
osv
> bliver den vist til brugeren, da hans maskine i den henseende er

Det har intet med ASP at goere, der bruges blot tilfaeldigvis det
samme scripting sprog til baade server og clientside i dette
tilfaelde.