Grafikfejl - hvorfor?
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 13-11-02 23:19

Hej,

Kig på billedet "Grafikfejl" i dk.binaer. Der kan I se de ikoner jeg snakker
om; det er en underlig fejl grafikkortet laver, der er en helt bestemt tone
rød/gul som det overdriver HELT vildt. Tilsyneladende er det ikke et problem
i spil, så hvad er der galt?

Hov, der kommer et til billede med, fra indstillinger for skærmen. Ved
32-bit ingen fejlfarver i "testen", men det er der som i kan se ved 16-bit.
Samme fejl, med den overdrevne farve.

// Troels

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 13-11-02 23:19

Det er btw et GF4 MX440 64mb DDR med detonator 30.82 XP drivere. (Kører
Windåse XP)

// Troels

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 14-11-02 10:25

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hov, der kommer et til billede med, fra indstillinger for skærmen. Ved
> 32-bit ingen fejlfarver i "testen", men det er der som i kan se ved

Jeg tror det er meget normalt i 16 bit farver.

Mit bud er, at de ikoner det er galt med, er lavet af farvekombinationer,
der ikke kan laves med 16 bit farver.

Er det fordi du har et specifikt ønske om at køre 16 bit?

Ellers kan det vel være ligemeget.

Mvh Michael

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 14-11-02 17:03

> Er det fordi du har et specifikt ønske om at køre 16 bit?

Jeg kører 32-bit, derfor undrer det mig meget...

// Troels