Hvordan fjerner man lugten af opkast???
Fra : LBR

Dato : 13-11-02 18:55

Hej

For nogle dage siden sov vores søn hos os i soveværelset. Der skete bare det
uheldige at han blev syg i løbet af natten og kastede op i min seng. Vi blev
selvfølgelig hurtigt vågne men noget af væden fra hans opkast er sevet ind i
min madras, så nu lugter den for færdelig. Hvordan fjerner jeg den lugt
igen??

Hilsen Louise

Fra : Meta Dam

Dato : 13-11-02 22:28

> [...]
> min madras, så nu lugter den for færdelig. Hvordan fjerner jeg den lugt

www.fi.dk har jeg fundet følgende:
Citat-------------
Opkast
2001-08-16

Vasketøj
Skyl med vand. Vask tøjet ved mindst 60C, hvis det tåler det. Hvis tøjet kun
tåler 40C eller derunder, fugter du først med opvaskemiddel. Lad det ligge
4-6 timer og vask det.

Gulvtæpper
Fugt pletten med lige dele vand og husholdningseddike. Efter 10 minutter
gnider du skiftevis med fugtige og tørre klude. Gnid efter med vand tilsat
et middel til desinfektion, fx Rodalon.

Hvis der stadig er en rest af farve tilbage, kan du forsøge at blege eller
affarve pletten.

Citat slut-----------

VH Meta Dam