Pc starter ikke op.
Fra : MaRk

Dato : 13-11-02 19:24

Hej

Min pc vil ikke starte op. Når jeg tænder den lyser reset knappen konstant.
Jeg har prøvet at pille reset knappen fra, man uden held.
Når den starter op kører den og når hen til at skal til at gå ind i xp, men
så restarter den og fortsætter i den bane....
Jeg har haft slukke pcen for at pille en ram klods ud, da havde jeg glemt at
pille stømen fra, kan det gøre det?
Jeg rykkede så om på blokkene så de sad i 1 og anden port, her havde jeg
pillet strøm fra.
Der sad 128mb pc 133(<-den der blev pillet ud) 64mb pc100 og 64mb 100.

Kan problemet være opstået pga af at jeg pillede den ene blok ud, uden at
slukke strømmen??

Mvh
Mark

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 13-11-02 19:30

Har haft nogenlunde samme problem, og der var det fordi køleren sad skævt på
cpuen. Det resulterede i at cpuen blev varm og forsøgte at lukke ned,
hvilket blot gav en masse genstarter i træk. Jeg kører med en AMD 1800+
Held og lykke med det!

Mvh Thomas

Fra : MaRk

Dato : 13-11-02 19:38

Ok, dette er en 800 duron.

Hvordan ser jeg om køleren er skæv?
Hvordan rettes det op?

Fra : MaRk

Dato : 13-11-02 20:16

Har fået den til at virke.
Tak for hjælp.

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 13-11-02 20:18

Hvad var fejlen?
Måske det kan hjælpe andre herinde!

Fra : MaRk

Dato : 13-11-02 21:55

> Hvad var fejlen?
> Måske det kan hjælpe andre herinde!

Jeg gik ind i bios og ændrede ram klodserne til at køre 100mhz.
Og så stod graikken til pci port, det ændrede jeg til agp port.

Gjorde det på samme tid så jeg ved ikke hvad det var der hjalp.