Hvor billig "mÂ"
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 13-11-02 11:05

Hej NG.

Er der nogen der kan anbefale en god og selvf¯lgelig gerne billig printer,
der skal kunne udskrive billeder i rimelig kvalitet p fotopapir.
Jeg har nu en Epson 740, der er omkring 3 Âr gammel og den er ihf ikke god
nok til fotoudskrift.
MVH Gert Nielsen

Fra : Morten L.

Dato : 13-11-02 17:10

Det er hurtigt ligemeget hvad PRINTEREN koster
- MEGET vigtigere - hvad koster det pr. side i toner !!!! - ISÆR ved
foto-udskrift
/Morten

Fra : Leony

Dato : 14-11-02 07:59

"Gert Nielsen /PMF" <gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan anbefale en god og selvf¯lgelig gerne billig printer,
> der skal kunne udskrive billeder i rimelig kvalitet p fotopapir.

Nu er udsagnet "rimelig kvalitet" jo forskelligt fra person til person.
Jeg vil helt sikkert mene at du skal over 1000 kr og kigge efter HP, Epson
eller Canon.
Derudover er det en god ide at kigge på blækøkonomien. Separate blæktanke er
en fordel.
Du kan læse tests af en masse printere her:
http://www.bonesreview.com/printer.shtml
http://www6.tomshardware.com/consumer/index.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 15-11-02 06:50

> [...]
> der skal kunne udskrive billeder i rimelig kvalitet p fotopapir.
> Jeg har nu en Epson 740, der er omkring 3 Âr gammel og den er ihf ikke god
Også jeg har i 3 år haft en Epson Stylus Color 740 printer, som jeg er yderst
tilfreds med. Den udskriver i fremragende billedkvalitet på bl.a. fotopapir i
21x29 cm format, da jeg arbejder en del med billedbehandling. Og det til
meget lave driftsomkostninger,da jeg selv efterfylder blækpatronerne
(ca kr 20- pr påfyldning, idet jeg køber blæk i 250ml flasker).

Jeg kunne forestille mig, at du skal dybere ned i indstillingsmulighederne, som
der er flere af. Det koster lidt slid med bl.a. korrektion af farvesammensætningen
(de 3 grundfarver+pixeltallet der skal være højt), men det er umagen værd.

Med den rette omhu mener jeg, at du har en printer af høj kvalitet.

Mvh
Bjarne

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 16-11-02 21:21

bjarne.inger@post.tele.dk writes:
>Og det til
>meget lave driftsomkostninger,da jeg selv efterfylder blækpatronerne
>(ca kr 20- pr påfyldning, idet jeg køber blæk i 250ml flasker).

Ok det lyder interesant; hvordan g¯r man det ? og hvor k¯ber man toner?

[...]

Det er jeg glad for at h¯re den var jo ikke helt billig 1995,- tror jeg.
Jeg synes dog aldrig at den har vÊret god til foto prints; men jeg kunne
da rigtigt godt tÊnke mig at h¯re mere om hvordan jeg kunne indstille mig
til en besprelse p et par tusinde kr.

      hilsen Gert