K7S5A: Duron 700 = 466 MHz??
Fra : Jesper

Dato : 13-11-02 14:54

Jeg har netop bygget en computer med flg. spec:

K7S5A V3.1
Duron 700
128 mb PC133 Tech-Trade ram
Pixelview NVIDIA TNT2 video card
Bios 020809

Når jeg booter får jeg flg. info "AMD Duron processor, 466 MHz"

I BIOS PNP CPU står der
CPU Brand AMD K7
CPU Type Duron
CPU Speed 100/133 MHz
CPU Core Volt 1.584 V
CPU Ratio 7x
CPU Freq 100 MHz
DRam Freq 133 MHz

HWINFO siger FSB=133 CPU Clk 3,5 (=466 MHz).

Jeg har prøvet at fjerne Cmos batteriet, cleared Cmos med jumpers uden
noget resultat. Jeg har d/l CHFSB men uanset hvilken fsb/dram jeg
vælger, booter den stadig som en 466 MHz.

Der er ingen jumpere til fsb/multiplier, så jeg kan ikke lave nogen
manuelle justeringer.

Enhver form for hjælp vil blive værdsat.

Fra : Leony

Dato : 14-11-02 09:02

"Jesper" <armageddon@mail.dk> skrev i en meddelelse

> K7S5A V3.1
> Bios 020809

Der er kommet 2 nye BIOS'er siden denne, måske er det den der laver kuk i
det. Det er i hvert fald set før.
Du kan downloade BIOS her:
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper

Dato : 14-11-02 10:07

Jeg har igår prøvet at checke med WCPUID og det viser sig, at pc'eren
booter med en FSB på 66 MHz

Internal Clock 464.68 MHz
System Clock 66.38 MHz
System Bus 132.77 MHz DDR
Multiplier 7.0

Jeg har prøvet at flashe med Cheepo bios CHB1001, men uanset hvilken
FSB jeg vælger, så vil den ikke boote med andet end 66 MHz.

På cpu'en står D700AUT1B, som så vidt jeg kan udlede betyder noget med
Duron 700, FSB = 200 MHz