Databasespørgsmål
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-03-01 17:41

Hej,

Hvad gør jeg, hvis et loop skal gøre noget hver anden gang? Eks. skal den
lave et </tr><tr>-tag hver anden gang.

Kan via Rs.AddNew tilføje en post til en tabel? Hvis ja, hvordan gør man?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 01-03-01 18:34

Rasmus Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvad gør jeg, hvis et loop skal gøre noget hver anden gang?
> Eks. skal den lave et </tr><tr>-tag hver anden gang.

Do
Response.write "<tr class="1">"
If Not rs.eof Then
rs.MoveNext
Response.write "<tr class="2">"
End If
rs.MoveNext
Loop while not rs.eof

Mvh
Jonas

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 03-03-01 12:30

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvad gør jeg, hvis et loop skal gøre noget hver anden gang? Eks. skal den
> lave et </tr><tr>-tag hver anden gang.

Hej Rasmus,
Jeg antagere at du dil løbe gennem et recordset (obRs) og lave en tabel med
værdier for recordsettet, hvor du vil udskrive to records (tupler) pr. række
i tabellen. Hvis dette er tilfældet kunne du gøre følgende:

Dim i, objRs
<<kode til at hente recordset>>
do while not objRs.EOF
if i=0 then response.write "<tr>"
response.write "<td>"
<<kode til at udskrive information om aktuelle record>>
response.write "</td>"
if i=1 then response.write "</tr>"
i = (i+1) mod 2
objRs.Movenext
loop

i starter som 0 og bliver derefter skiftevis 1,0,1,0,1,...

hvis du vil have flere records (tupler) pr. række skal du blot modificere
linierne:
if i=1 then response.write "</tr>"
i = (i+1) mod 2
Her er en funktion hvor anatl records (tupler) pr linie i tabellen er
defineret som en konstant du kan ændre på, i eksemplet er der 4 records
(tupler) pr linie i tabellen:

CONST cTUPLER_PR_LINIE = 4
[...]
if i=cTUPLER_PR_LINIE-1 then response.write "</tr>"
i = (i+1) mod cTUPLER_PR_LINIE
objRs.Movenext
loop

Håber det hjælper,