webspeed alternativ ønskes
Fra : Thomas Olsen

Dato : 13-11-02 14:41

Hej.

Min søster har fået computer, og vil gerne på internettet
men hun kan ikke få webspeed i sit område endnu, er der et prismæssigt
alternativ til dette ???
Hun skal faktisk kun bruge den til at surfe, hente emails og til at chatte
med, hun regner med at hun kommer til at bruge i snit 60 min. om dagen, er
der nogle af jer der har et godt forslag, der ikke er for dyrt, wespeed
koster ca. 170,- pr. mdr. flatrate..........

/Thomas.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-11-02 14:48

"Thomas Olsen" <thomas@alleen39.dk> wrote in message
> [...]
> der nogle af jer der har et godt forslag, der ikke er for dyrt, wespeed
> koster ca. 170,- pr. mdr. flatrate..........

Umiddelbart synes jeg da at ISDN lyder som et godt alternativ.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Benny

Dato : 13-11-02 15:36

Hvad med Cybercity? (har selv Webspeed :))
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/fastpris_abonnement/

Fastpris-abonnement
Er du træt af tikkende minuttakster? Oplev friheden ved et
Fastpris-abonnement. Du kan frit vælge, om du vil surfe 1, 2 eller 8 timer
pr. dag til en fast lav pris hver måned.
Med et fastpris-abonnement får du oven i købet fri adgang til en masse
spændende tjenester.

Vælg mellem
Fastpris60 - 1 time på Internettet pr. dag
Fastpris120 - 2 timer på Internettet pr. dag
Fastpris480 - 8 timer på Internettet pr. dag

Fastpris priser
Produkt Hastighed Oprettelse Pris pr. md.
Fastpris60 Flat/64/128 0 kr. 105 kr.
Fastpris120 Flat/64/128 0 kr. 195 kr.

Fra : Søren Blom

Dato : 13-11-02 16:29

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev
> Umiddelbart synes jeg da at ISDN lyder som et godt alternativ.

Hvordan vil du mene at ISDN er et alternativ?
Det pigen skal bruge er jo bare en Internet forbindelse der er så billig så
mulig indtil hun kan få web-speed, derfor er det jo om at holde
etableringsomkostningerne så lavt så muligt.
Med ISDN skal hun betale for oprettelse af en ISDN forbindelse, 150 kr. mere
i kvartalet for en linie hun sikkert ikke har brug for, et ISDN modem som
koster fra 300 kr. og op efter.

Nej, det bedste må være som forslået andet sted i tråden, at købe et produkt
hos f.eks. CyberCity som giver hende mulighed for at bruge nettet et
forudbestemt antal minutter om dagen og så have en fast pris ud fra det, den
dag muligheden er der, så skift over til webspeed.
På den måde skal hun højst ud og købe et modem nu, hvilket der sikkert
sidder i hendes maskine allerede, når hun kan få webspeed så skal hun bare
have købt netkort, Kabel-modem osv. hvilket er max 600 kr. i omkostninger
til den tid.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-11-02 18:55

> [...]
billig så
> mulig indtil hun kan få web-speed, derfor er det jo om at holde
> etableringsomkostningerne så lavt så muligt.

Startomkostninger ved ISDN er ikke særlig højere og forskellen mellem 1
kanal og analog modem er himmelvid. Jeg lever fint med 1 kanal
derhjemme, men kan ikke klare at surfe via analogt modem

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Søren Blom

Dato : 14-11-02 01:29

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Startomkostninger ved ISDN er ikke særlig højere

Det er jo som man ser på det.
Syndes at give 450 kr. i oprettelse plus muligvis teknikker besøg på 495
kr. derudover 501 kr. i kvartalet plus indkøb af ISDN modem. Som hun dybest
set sikkert ikke har brug for og da slet ikke hvis hun påtænker at få
webspeed den dag muligheden for det forligger, så syndes jeg at det er mange
penge at bruge på en midderltidige løsning.

Har selv haft ISDN i flere år og giver dig gerne ret i at det er sjovere at
være på en ISDN forbindelse end en alm. forbindelse, men det er til at leve
med.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-11-02 02:00

> Syndes at give 450 kr. i oprettelse plus muligvis teknikker besøg på
495
> kr. derudover 501 kr. i kvartalet plus indkøb af ISDN modem.

Det fåes jo ofte billigere, og telefonabo har hun jo.

> Som hun dybest
> set sikkert ikke har brug for og da slet ikke hvis hun påtænker at få
> webspeed den dag muligheden for det forligger

Det er jo slet ikke sikkert den kommer til at foreligge.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Søren Blom

Dato : 14-11-02 04:55

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Det er jo slet ikke sikkert den kommer til at foreligge.

Som jeg læser det oprindelig indlæg, så bliver det en mulighed på et
tidspunkt, derfor min holdning.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 13-11-02 17:33

"Thomas Olsen" <thomas@alleen39.dk> wrote in message
> Min søster har fået computer, og vil gerne på internettet
> men hun kan ikke få webspeed i sit område endnu, er der et prismæssigt
> alternativ til dette ???

Ikke som også kan konkurrerre på hastighed og bekvemmelighed (konstant
online).

> [...]
> der nogle af jer der har et godt forslag, der ikke er for dyrt, wespeed
> koster ca. 170,- pr. mdr. flatrate..........

Webspeed 64/64 som er det hun ville bruge som jeg ser det koster nu kun
149,- om måneden, men for nu at vende tilbage til dit spørgsmål.

Der er ikke noget genialt alternativ (har selv Webspeed og glad for det),
men der er en der nævner Cybercity's fastpris abb. her i tråden - de fleste
udbydere har noget lign. der ville passe til det forbrug du beskriver, hos
TDC Internet ville det nok være Nettid 30. Det du skal kigge på mellem de
forskellige udbydere er pris og andet der er vifgtigt for din søster. Er ex
support vigtig?

Jeg kan ikke give en anbefaling at et bestemt produkt, men kun give det
generelle svar her. Der er sikkert andre der er inde i priser og service hos
alle de forskellige udbydere. Og så håber jeg at din søster snart kan få
Webspeed, for der er alligevel langt fra modem en time om dagen til
"konstant på når du skal bruge nettet" hvadenten det er til chat, mail eller
informationssøgning =)

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Thomas Olsen

Dato : 14-11-02 11:25

Hej Igen.

Tak for de mange svar.

Vi aner ikke om der kommer webspeed derpå Frederiksberg hvor hun bor, når
man kigger på TDC's liste over fremtidige steder, er Frederiksberg ikke på,
men hun håber da at hun får muligheden.......

Til det hun skal bruge sit internet, er alm. modem nok, men problemmet med
det er at ingen andre kan fange hende mens hun er på nettet

Jeg har været inde og se lidt på priser, og det ser ud til at CyberCity og
Tiscali ligger nogenlunde ens med prisen for 1 time på hver dag.
Dog kan vi ikke se om det koster extra hvis f.ex. hun kun bruger ½ time den
ene dag også 1½ time den næste, eller om det bliver regnet sammen pr. måned.

Hvilken af de 2 selskaber skal man vælge ??? pyt med support, bare det
virker altid...... eller er der andre alternativer til de 2, i samme
prisklasse ???

ISDN ville klart være at foretrække, men der er lidt udgifter forbundet med
det, som ikke er det vilde beløb, men det er sure penge at skulle af med,
hvis der kommer webspeed inden længe.... så tror jeg en billigere løsning er
at få en mobil med taletid, så vi kan fange hende mens hun surfer

MVH. Thomas.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 14-11-02 18:08

I indlæg <3dd379e3$0$12510$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
skrev thomas@alleen39.dk følgende:

[....]
> hvis der kommer webspeed inden længe.... så tror jeg en billigere løsning er
> at få en mobil med taletid, så vi kan fange hende mens hun surfer

Øh.. I kan vel bare tilmelde Jer MSN Messenger, det er gratis, og så kan I
jo bare starte messenger op når I går på nettet. Det bevirker at I alle kan
se hvem der er online og hvem der er offline. I skal dog lige have lagt Jer
ind hos hinanden før at det virker

Samme måde iøvrigt med ICQ.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Thomas Olsen

Dato : 14-11-02 18:22

Hej Elmo.

> [...]
kan
> se hvem der er online og hvem der er offline. I skal dog lige have lagt

Hehe, ja, men det virker sgu'ikke fra en fastnettelefon , nu er det jo
ikke kun mig der skal ha' fat på min søster, det kan være fam. eller
kærester som evt. ikke er på nettet

/Thomas.
ps. hun har en msn konto og er klar til at bruge messenger.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 15-11-02 00:54

Hej Thomas.

I indlæg <3dd3dbd7$0$63914$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
skrev thomas@alleen39.dk følgende:

> Hehe, ja, men det virker sgu'ikke fra en fastnettelefon , nu er det jo
> ikke kun mig der skal ha' fat på min søster, det kan være fam. eller
> kærester som evt. ikke er på nettet

Er der virkelig nogen som ikke er på nettet??!!?? Nå spøg til side

Jeg misforstod dit "kan fange hende mens hun er på nettet". Jeg har kørt med
ISDN så længe at jeg helt havde glemt det med kun een linie ) Sorry! Men
fortset fra det er ideen med messenger da ellers god nok. Det er virkelig en
nem måde at få fat i hinanden på når man _er_ på nettet.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 14-11-02 22:43

Ifølge telestyrelsen (http://www.tst.dk) er CyberCity lidt billigere end
Tiscali med det angivne forbrug. CyberCity tillader dog ikke at man har mere
end en computer tilsluttet (og ingen router), men det problem har din søster
vel heller ikke. Tiscalis kundeservice er gået helt i kage for tiden, så jeg
tvivler på at man kan få en konto der foreløbig.

Jeg har haft konto hos begge (er nu hos Tiscali fordi CyberCity ikke tillod
router). Ind imellem har der været lidt problemer hos begge, men for det
meste fungerer de fint.

Hvis man kan finde ud af at sætte ledninger sammen, så behøves man ikke
teknikerbesøg. Hvis man tør kan man normalt købe brugte ISDN-adaptere meget
billigt.

Man kan ikke overføre ubrugt tid fra en dag til en anden.'1 times' pakkerne
er godt til dem som surfer lidt hver dag, men ikke så gode til dem som
surfer hele lørdagen, men ikke resten af ugen.

Get2Net sænker prisen til det halve efter en times forbindelse. Det gør
Tiscali ikke mere. Jeg ved ikke om CyberCity gør det. Dette er relevant hvis
man chatter længe, da linien så er konstant forbundet.

Niels Dybdahl