Tiscali Router
Fra : GangstaCodah

Dato : 13-11-02 13:56

Tiscali har fyret mange i deres support osv. MEN har de også fyret folk der
sender deres fscking routere ?? På usædvanlig kort tid fik jeg installeret
stik osv. fra en tdc-tekniker (halvanden uge fra bestillingen hos tiscali),
og nu sidder jeg her med dejlig adsl-stik klar... bare uden min 827 router
!!!

Er der nogen der her kan belyse hvad ventetiden på router er ved tiscali ?

-- Gangsta Codah --

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 17:05

Hej GangstaCodah, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> tdc-tekniker (halvanden uge fra bestillingen hos tiscali), og nu
> sidder jeg her med dejlig adsl-stik klar... bare uden min 827

Formentlig er netop den påfaldende korte ventid på TDC-montør grunden
til, du ikke har modtaget routeren endnu.

> Er der nogen der her kan belyse hvad ventetiden på router er ved
> tiscali?

Engang fik man dem i god tid, inden TDC-montøren kom. Senere gik de
over til at sende dem umiddelbart efter, de havde fået grønt lys mht.,
at forbindelsen var oprettet.

Grunden til ombytningen mellem TDC-montør og routermodtagelse var svjv,
at det for ofte skete, at der ved et montørbesøg alligevel ikke var
(god nok) kobber tilstede.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : GangstaCodah

Dato : 13-11-02 22:22

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> Formentlig er netop den påfaldende korte ventid på TDC-montør grunden
> til, du ikke har modtaget routeren endnu.

Well, jeg synes også det var RET hurtigt - har hørt at 4 uger var den
almindelige ventetid - men anyways - jeg fik alle papirer (med mine
kundeoplysnigner, kontoinformationer, anvisning til hvordan man skifter
password på routeren osv )....... det er sgu ret ringe at de selv siger til
mig at routeren kommer _INDEN_ tdc teknikeren kommer ud..........

Dang, jeg sad lige og troede at Tiscali var den bedste adsl udbyder dk.
NITTE.

/m.

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 13-11-02 22:29

Inden for den sidste måned har jeg haft 1stk. 677 router, 2 stk. 827routere og 5(!)stk. 828 routere - så hvis de skal
sendes fra Tiscalis lager skal du ikke sætte næsen alt for højt op...

/Jakob

Fra : GangstaCodah

Dato : 13-11-02 23:17

"Jakob S. Køster" <jskHADER@SPAM.get2net.dk> wrote in message
> [...]
827routere og 5(!)stk. 828 routere - så hvis de skal
> sendes fra Tiscalis lager skal du ikke sætte næsen alt for højt op...

Ok - har du noget med tiscali at gøre ?

Anyways, jeg har lige aftalt at låne en 677 fra en kammerat i morgen, så nu
håber jeg bare, at tiscali har åbnet for forbindelsen på selve centralen....

-- Gangsta -- Codah --

Fra : GangstaCodah

Dato : 14-11-02 18:34

Btw, så kom min router idag ! Og ja, Cisco 827 er en lille sexy bastard !

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-02 20:18

Hej GangstaCodah, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Btw, så kom min router idag !

Det må være en fejl

> Og ja, Cisco 827 er en lille sexy bastard !

Lad mig sige det på den måde: Det er APJ's foretrukne, og da han
lettere overdrevet (men faktisk kun lettere) selv har bygget Tiscalis -
eller dengang helt præcis World Onlines - ADSL her i landet, er jeg
helt sikker på, den ikke er noget ringe valg.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-02 16:56

Hej GangstaCodah, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Well, jeg synes også det var RET hurtigt - har hørt at 4 uger var
> den almindelige ventetid

Det er som hovedregel deromkring alt inklusive.

> Dang, jeg sad lige og troede at Tiscali var den bedste adsl
> udbyder dk

Hvad visse dele (hvilke skifter fra tid til anden) af bogholderiet
angår, håber jeg det ikke

Men hvad det ren tekniske (og da også visse servicer) angår, har jeg
svært ved at forestille mig noget bedre.

*Fx* kan stormen på news i aftes, hvor næsten ingen havde adgang til
deres nameserver et par timer, jo også ses fra den led, at det for
brugerne er helt utænkeligt, noget sådant kan ske.

Eksempelvis har jeg indtil da senest oplevet manglende netforbindelse
den sidste fredag i juni 2001 [1].

[1] Hvilket ikke er helt korrekt. Engang i sommer eller så var der en
flere dage forudannonceret nedetid (placeret ved 4-tiden for skabe
mindst mulige gener) på 10-20 minutter pga. skift af noget centralt
udstyr inde hos dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : GangstaCodah

Dato : 14-11-02 18:33

> Hvad visse dele (hvilke skifter fra tid til anden) af bogholderiet
> angår, håber jeg det ikke

Yeah - jeg har hørt at det sjoveste er når man prøver at overdrage sin linje
til en anden person der risikerer den at blive lukket helt... Og deres
kunde managment system... nej... Har nogle kammerater som betalte FOR MEGET
engang.. og så blev deres linje lukket - åbenbart hvis en konto ikke var i
0.00 så gik systemet ud fra, at det var negativt, og linjen bliver lukket..

> Men hvad det ren tekniske (og da også visse servicer) angår, har jeg
> svært ved at forestille mig noget bedre.

Yes, det er også derfor jeg har dem - har 8 ipper fra Ripe på en anden
tiscali adsl linje som er bundet til tiscali... så de kan kun blive flyttet
til en anden tiscali linje..

-- Gangsta -- Codah --

Fra : Simon Skals

Dato : 15-11-02 10:52

It seems Rudi Stegen wrote:
> *Fx* kan stormen på news i aftes, hvor næsten ingen havde adgang til
> deres nameserver et par timer, jo også ses fra den led, at det for
> brugerne er helt utænkeligt, noget sådant kan ske.

Dvs. du tror ikke der havde været en lignende reaktion, hvis
noget tilsvarende var sket hos en af de øvrige ADSL-udbydere med
(mindst) lige så mange kunder?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-02 11:01

In article <slrnat9guh.1is7.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Dvs. du tror ikke der havde været en lignende reaktion, hvis
> noget tilsvarende var sket hos en af de øvrige ADSL-udbydere med
> (mindst) lige så mange kunder?

At Tiscali (som regel) fungerer tilfredsstillende betyder vel ikke at
andre ikke også gør?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm not under the alkafluence of inkahol

Fra : Simon Skals

Dato : 15-11-02 11:10

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> At Tiscali (som regel) fungerer tilfredsstillende betyder vel ikke at
> andre ikke også gør?

Det er det, jeg spørger til.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-02 14:22

Hej Simon Skals, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Dvs. du tror ikke der havde været en lignende reaktion, hvis
> noget tilsvarende var sket hos en af de øvrige ADSL-udbydere med
> (mindst) lige så mange kunder?

Jo da. Ganske enkelt fordi ADSL-udbyderne [1] her i landet så vidt jeg
ved generelt har pålidelige opkoblinger.

[1] Med fare for at træde nogen over tæerne, tænker jeg udover Tiscali
på CC, Telia og TDC. Jeg har ingen rimelige første- eller
andenhåndserfaring med evt. andre, hvorfor det lige er dem, jeg nævner.
Skulle der være en femte og evt. sjette (etc.) er dermed *ikke* sagt,
de skulle levere noget affald - for nu at bøje det i neon - blot at jeg
ikke kender noget/nok til dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi