slagter
Fra : Karsten

Dato : 13-11-02 12:58

Hej alle

Jeg har en hest der efter et udlån har fået en skade, jeg overvejer nu at få
ham slagtet (har ham ikke forsikret), da jeg ikke synes han skal
transporteres i længere tid, ville jeg høre om nogle kendte til om der var
slagtere der tog hjem til én, og hvad for man typisk får for en hest (ca.450
kg).

Jeg bor i det sydlige jylland.

Med venlig hilsen Pia Klaaby

Fra : Pia J

Dato : 13-11-02 13:17

Jeg kan ikke svare på, hvem som tager hjem, men her er hestens værns liste
over godkendte hesteslagtere - ring og spørg dem:

Jylland
Dansk Hesteslagteri A/S, Ndr. Havnevej 1, 6000 Kolding, tlf. 7633 7600
Naur Slagtehus A/S, Naurvej 17, 7500 Holstebro, tlf. 9743 2326,
www.naur-slagtehus.dk
Slagtermester E. Thøgersen, Næssundvej 362, Hvidbjerg, 7960 Karby Mose, tlf.
9776 2250
Ørting Kød v/Frode Jensen, Horsensvej 136, 8300 Odder, tlf. 8655 4018
Voerladegård Slagter v/Jørgen Gabs, Holmedal 28, 8660 Skanderborg, tlf. 7578
2040
Nr. Onsild Slagtehus v/John Madsen, Rævebakken 2, 9500 Hobro, tlf. 9852 5874
Mariager Slagteri v/Anders og Holger Svendsen, Havnegade 5, 9550 Mariager,
tlf. 9854 1061

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-11-02 13:20

"Karsten" <karsten.klaaby@slagelse.mail.telia.com> writes:

> [...]
> slagtere der tog hjem til én, og hvad for man typisk får for en hest (ca.450

Her kan du læse hvordan det foregår når en hest bliver slagtet, jeg
tror det ville hjælpe mig at læse det, hvis jeg stod overfor at skulle
have min hest slagtet.

http://www.hesteinternatet.dk/naurslagtehus.htm
http://www.hesteinternatet.dk/frygt.htm

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Anet

Dato : 15-11-02 22:32

Hvis du er ligeglad med pengene for slagningen så kan jeg kun anbefale dig
at få din hest aflivet af dyrlæge uden for din stalddør. Det går nemt og med
en sprøjte og du får så afhentet hesten af det der før hed Kambas (kan ikke
huske hvad det hedder nu). Det har jeg brugt to gange i mine 25 år som
hesteejer. Det er den eneste sikre måde hvor dyret ikke stresser op og er
tryg og afslappet. Jeg vil hellere give afkald på slagtepengene og så vide
at min hest dør hjemme og ikke skal på en transport afsted til Italien.

hilsen

Anet

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-11-02 15:42