Netscape irriterer mig!!
Fra : Anders Sørensen

Dato : 14-01-01 20:43

Hej

Kan man ikke undgå, at Netscape går ind og blander sig i et javascript
(lavet til IE), og
siger, at der er fejl i det - selvom scriptet kun afvikles i IE, idet jeg
har skrevet følgende:

function function1() {
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {...selve
scriptet...}
}

Mvh
Anders

Fra : pep

Dato : 15-01-01 00:15

Hej Anders
Jeg er absolut begynder, sidder netop og sveder over javascript.

function function1() {
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") document.write(navigator.appName)
}

virker fint i min netscape 4.7 (mac)
Hilsen Poul

Fra : Anders Sørensen

Dato : 15-01-01 00:33

Jeg kunne selvfølgelig uddybe mit problem lidt mere. Min funktion ser
således ud:

<script language="JavaScript">
<!--
function checkLocation() {
if (parent == self) {
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {
Height = document.body.clientHeight;
BarTop = eval(document.body.scrollTop)+Height-20;
eval(bar.style.pixelTop = +BarTop);
setTimeout("checkLocation()",10);
}
}
}
// -->
</script>

Problemet er nu, at Netscape skriver to fejlmeddelelser.
1) der er fejl i linie 8 ved +BarTop
2) checkLocation() er ikke defineret

Jeg synes jo bare, at Netscape burde ignorere problem 1, da linien slet ikke
bliver afviklet i Netscape - og problem 2 tror jeg er fremkaldt af problem 1

Mvh
Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-01-01 00:59

"Anders Sørensen" wrote:

> if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {

hvis du bare vil tjekke om browseren er IE, kan du bruge:

if (document.all){
....selve scriptet...}

Men kom med en adresse hvor vi kan se problemet, så er det en del
nemmere at fejlsøge.

--
/Lars

HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Jeppe Branner

Dato : 15-01-01 14:56

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev:

> hvis du bare vil tjekke om browseren er IE, kan du bruge:
>
> if (document.all){
> ...selve scriptet...}

Det er bedre at bruge <!--[if IE]>Tekst der kun skrives i IE<![endif]-->.
Det virker også uden JavaScript aktiveret.

Med venlig hilsen Jeppe Branner,
http://www.gratisindex.dk -
Danmarks største oversigt over gratis internettjenester
http://www.simpelstart.dk3.com - Den enkleste søgeside
ICQ UIN: 64130242

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-01-01 14:03

"Anders Sørensen" wrote:

> [...]
> // -->
> </script>
>
> Problemet er nu, at Netscape skriver to fejlmeddelelser.

Prøv at rette til "= +BarTop" til "+= BarTop" (og så kan jeg ikke lige se hvad
du bruger "eval" til - den virker umiddelbart overflødig.

> 2) checkLocation() er ikke defineret

Funktionen skal jo eksistere (også i Netscape) når du kalder den i body
onload. Det gør den ikke, hvis der er fejl i koden.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-01 01:25

Sun, 14 Jan 2001 20:42:32 +0100, skrev "Anders Sørensen"
<anderzand@anderzand.com>:

>Kan man ikke undgå, at Netscape går ind og blander sig i et javascript
>(lavet til IE),

Hvis du efter peps anvisning ikke har fået det til at virke i andre
browsere end IE, så isoler det med <!--[if IE]> før og <![endif]-->
efter scriptet.

Kan ses i brug flere steder på hjemmesiden i min signatur (som jeg
snart må få tid til at kigge på igen).

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Ghashûl

Dato : 21-01-01 19:02

On Mon, 15 Jan 2001 01:25:20 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>efter scriptet.
>
>Kan ses i brug flere steder på hjemmesiden i min signatur (som jeg

Kan man evt. bruge den med netscape også? Altså <!--[If NS]> yada yada
<![endif]-->

Hvad med andre browsere?

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

We ain't done till this battle has been fought and won
The victory, how sweet it be, is already ours
Holding the stars, is the man that carries my scars
Always the same, I wear his name with no shame
Here in this Battle Cry, we will never die
-P.O.D. - Tribal

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-01-01 19:09

"Ghashûl" <ghashul@ghashul.dk> skrev
> Kan man evt. bruge den med netscape også? Altså <!--[If NS]> yada yada
> <![endif]-->

Nej...

> Hvad med andre browsere?

Så vidt jeg ved, er det kun IE der har denne feature.. Og det må man give
dem: hvis browserne ikke følger standarderne skulle der være et sådant tag
til alle browsere...

--
Jakob Andersen
Standarderne for HTML og CSS findes på http://www.w3c.org