Counterstrike server og routning?
Fra : Ronni Jørgensen

Dato : 12-11-02 22:26

Jeg sidder bag en Cybercity ADSL linie .. med en Cisco 677 router.

Jeg har opsat en FreeBSD server som hoster mail, web og counterstrike
server.

Fra routeren har jeg nattet port 80 og 25 (web og mail) ind til severen. Alt
inde fra og ud står åbenet.

Hvad skal der til for at folk ude fra kan joine min counterstrike server ??
- Jeg kan fint joine serveren fra lokal netværket ..

Jeg har prøvet med 27015 TCP og UDP - men det hjalp desvære ikke! Der skal
åbenbart åbnes nogle flere porte - sprøgsmålet er dog lige hvilke ?!?

Så skriv endelig tilbage hvis du hoster en CS server på en CC ADSL
forbindelse!!!

/RJ

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-11-02 23:29

"Ronni Jørgensen" <rhj@rhj.dk> wrote:

> Jeg har prøvet med 27015 TCP og UDP - men det hjalp desvære ikke! Der skal
> åbenbart åbnes nogle flere porte - sprøgsmålet er dog lige hvilke ?!?

Det er port 27015 UDP, ingen andre porte benyttes.

Du har ikke sv_lan 1 i din server.cfg eller på kommandolinien vel ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Ronni Jørgensen

Dato : 13-11-02 17:42

Hej Ulrik.

Jeg må beklage dig med at det ikke virker!

Mvh
Ronni Jørgensen

Fra : Rud

Dato : 15-11-02 00:07

"Ronni Jørgensen" <rhj@rhj.dk> wrote in message
> Hej Ulrik.
>
> Jeg må beklage dig med at det ikke virker!

> [...]

Vil lige kaste en kommentar ind.
Jeg har også rodet med det for et stykke tid siden, jeg kan huske at jeg
havde samme problem.
Løsningen var at der skulle tilføjes en ekstra UDP port til din NAT tabel.
Nu er det sådan at jeg ikke lige kan huske hvilken port det var men jeg
mener at det var 27010 eller 27012 som skulle
på for at serveren kom på serverlisterne.Jeg fandt porten ved at give
serveren den IP adr som alle pakker blev forwarded til som default. Derefter
startede jeg en tcpdump og kiggede på pakkerne.

Jeg tror ikke det er nødvendigt at du skifter ip for at se det, start
tcpdump på serveren start CS-serveren.
Så vidt jeg husker, vil den (med mindre den er sat til lan game) kontakte en
WON server på en port i 270xx området.
Den port den kontakter serveren på hos WON, er også den port du skal NATte
videre til din egen server for at det virker.

btw. Når det så viker kan du forvente en del "ping" pakker til serveren fra
folk der refresher deres server-lister, også lang tid efter serveren er
taget ned. Det var ikke noget problem for mig da det kun var et par pakker i
sekundet.

Fra : Ronni Jørgensen

Dato : 17-11-02 20:52

Jeg syntes nu bare stadig ikke at jeg kan få det til at virke!!

Har haft åbnet 27015 både TCP og UDP .. fra min router ind til serveren ..
Derudover har jeg prøvet med 27010 og 27012 - både udp og tcp ..

Og CS serveren er en standart installation .. og jeg kan fint joine serveren
fra lokal netværket .. så jeg forstår stadig ikke rigtig hvad der skal til
!!

Plz HELP!