Røykfrie restauranter i København ??
Fra : Hanne Kaspara Jensen

Dato : 01-03-01 16:40

Hei,

Min datter på tre måneder og jeg skal til København neste helg. I den
forbindelse så lurer jeg på om finnes noen koselige røykfrie restauranter og
cafeer i byen?

På forhånd takk for svar!

Hanne og Maren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-01 17:07

"Hanne Kaspara Jensen" <hanne_kaspara@hotmail.com> skrev:

>Min datter på tre måneder og jeg skal til København neste helg.
>I den forbindelse så lurer jeg på om finnes noen koselige
>røykfrie restauranter og cafeer i byen?

I rammer et ømt punkt - i hvert fald hos mig. Der er meget få
spisesteder hvor man kan slippe for røg i Danmark - McDonald's og
lignende fast-food-steder er faktisk de eneste jeg på stående fod
kan komme i tanke om (de er ikke røgfri, men har dog røgfri
afdelinger).

I modsætning til mange andre lande har danske restauretører endnu
ikke haft mod eller lyst til at lave røgfri etablissementer - men
den diskussion hører nok hjemme et andet sted (<news:dk.politik>).

Jeg håber I finder et godt sted - men beklager at det nok bliver
svært.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Tholo

Dato : 02-03-01 01:35

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens_gy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I modsætning til mange andre lande har danske restauretører endnu
> ikke haft mod eller lyst til at lave røgfri etablissementer -

Der er mange spisesteder i Århus der er røgfrie, men det hjælper nok ikke i
den her sag..
Ville da bare lige sige det alligevel..

Med venlig hilsen Thomas
www.tinybaby.dk

Fra : Marianne Nielsen

Dato : 05-03-01 14:39

Den eneste restaurant med ikke-ryger afdeling jeg er stødt på, er Baronens
Dagligstue (Frederikssundsvej 123, 2700 Brønshøj, 38 28 76 26). Det er
godtnok ikke lige i centrum af København, men lidt i yderkanten - dog turen
værd.

Prøv evt. at kigge her:
http://www.aok.dk/page/gen?_template=%2Fsearch%2Fresult_list.html&sort=class
%2Ccustom_page_count%2Ctemplate_page_count&uit_list=UIT_00000060&areas_id=&S
ubmit=FIND

Det er søgeresultatet, når man søger på restauranter i København og omegn
med røgfri afdeling - på AOK.dk

Marianne

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 03-03-01 02:38

"Hanne Kaspara Jensen" <hanne_kaspara@hotmail.com> writes:

> Min datter på tre måneder og jeg skal til København neste helg. I
> den forbindelse så lurer jeg på om finnes noen koselige røykfrie
> restauranter og cafeer i byen?

Den Grønne Kælder (i Pilestræde) har det meste af restauranten afsat
til røgfrit område. Iøvrigt et glimrende sted (hvis man er til
vegetarmad).

/Lars
--
I don't give a fuck
God sent me to piss the world off -- Marshal Mathers