change layer og indsæt block
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 12-11-02 21:19

Er der nogen der kan forklare hvordan jeg kan programmere en knap til at
indsætte en block i et bestemt lag, eller ved hvor jeg kan finde oplysninger
om det ?

Mvh
Bo

Fra : CADmageren ApS

Dato : 13-11-02 09:52

Hej Bo
Hvis der kun er tale om en enkelt blok, vil det letteste nok være en toolbar
makro.
Lidt ala dette:
^C^C-insert;c:/temp/block.dwg;\1;1;0;chprop;last;;layer;layernavn;;

Du er velkommen til at maile eller ringe, hvis det driller.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 14-11-02 10:52

Ah, var jeg ikke lige opmærksom på

Bo

Fra : meiland

Dato : 13-11-02 10:26

Hej Bo !

^C^C-layer m stationering c red ;-insert
F:/autocad/blokke/stationer.dwg \;;;

Opretter laget stationering med farven rød. Indsætter blokken stationer.

\ = vent på data. Udpeg eller skriv
; = Enter/return
-Layer = kører funktionen layer uden dialogboks

Det var et eksempel, med en meget kort forklaring.

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-02 11:04

Super, lige hvad jeg manglede.

> \ = vent på data. Udpeg eller skriv
> ; = Enter/return
> -Layer = kører funktionen layer uden dialogboks

Hvor kan jeg finde flere af ovenstående ?

Er det i øvrigt muligt at 'gemme' det eksist lag, så der efter indsættelse
af blokken, kan skiftes tilbage til det aktuelle lag ?

Tak til jer begge.

mvh
Bo

Fra : meiland

Dato : 14-11-02 08:13

Hej Bo !

Hvis du arbejder med den store autocad, så kan jeg hjælpe dig. Du
skal/kan bruge Lisp.

^c^c(setq nu_lag (getvar clayer))-insert. . . . . . . (osv. se sidste
mail)(setvar clayer nu_lag)

Jeg kan desværre ikke checke koden, da jeg pt. sidder med en LT. Måske
skal det "" omkring clayer.

Lisp fungerer ikke i LT, men der er måske andre løsninger end LISP ?????

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 14-11-02 09:47

Fantastisk

> Måske skal det "" omkring clayer.

Det skal der.

Ved du hvor er det godt at begynde hvis man vil lære at lave ligende tricks
selv ?

Fra : CADmageren ApS

Dato : 14-11-02 09:57

Hej Bo.

Ved at anvende "min" metode, behøver du ikke at skifte layer.

Fra : meiland

Dato : 14-11-02 11:44

Hej Bo

Hvis du vil starte på lisp kan jeg foreslå at du finde en gammel manual
(ver. 10 - 12) eller tror jeg at www.uhrskov.com har et eller andet, men
mon ikke VBA er fremtiden.....

Cadmageren´s kode virker fint, dog kræver den at laget er oprettet. Det
gør min ikke.

Koden i det første indlæg er ikke lisp, men bare en række kommandoer.

forresten: mellemrum og ; = enter

Er der forresten nogle der kan hjælpe mig igang med vba i autocad ???

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : CADmageren ApS

Dato : 14-11-02 13:14

Hej meiland.

Nu ved jeg jo godt at reklamer er bandlyst i dette forum, men siden du selv
spørger, så vil jeg da gerne tilbyde min hjælp. Se evt. min hjemmeside /
kurser.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : meiland

Dato : 14-11-02 16:24

Hej Michael !

Tak for dit gode råd. Nu har jeg desværre ikke lige et firma, der vil
betale for et ellers udmærket kursus.

Jeg tænkte mere på en form for "kom i gang med cad-vba for dummies" hvis
du forstår.

Reklamer, hvis de er seriøse JA TAK !!!!

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : CADmageren ApS

Dato : 15-11-02 10:46

Der findes en god bog til VBA, skrevet af Joe Sutphin
AutoCAD 2000 VBA, ISBN 1-861002-56-4
Jeg mener at den kan fås i de fleste størrere boghandler, ellers kan den
bestilles.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : meiland

Dato : 14-11-02 16:26

Hej Michael !

Tak for dit gode råd. Nu har jeg desværre ikke lige et firma, der vil
betale for et ellers udmærket kursus.

Jeg tænkte mere på en form for "kom i gang med cad-vba for dummies" hvis
du forstår, men du skal jo leve af det, så
. Har forresten selv en fortid som cad-supporter (ansat).