fwa og linux
Fra : Annette Andersen

Dato : 12-11-02 20:34

Hejsa, jeg har et problem, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig
med. Jeg har en fwa-forbindelse og har tidligere kunne køre linux på nettet,
men efter at sonofon har lavet deres ændringer kan jeg ikke længere komme på
nettet med linux. Grunden til at det er vigtigt for mig er at jeg arbejder
med linux i forbindelse med min uddannelse.

Mvh Annette Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-11-02 20:40

"Annette Andersen" <boye_andersen@mail.sonofon.dk> writes:

> [...]
> men efter at sonofon har lavet deres ændringer kan jeg ikke længere komme på

Hvilke ændringer har de lavet?

Hvilket udstyr har du? Hvilke protokoller bruges der?

Vi er ikke synske, så du bliver nødt til at fortælle lidt om hvad du
har prøvet, og hvad der skete ved det, hvis du forventer at nogen skal
kunne hjælpe. Fortæl også gerne hvilken Linux-distribution du bruger
da nogle af systemværktøjerne kan være forskellige.

> Grunden til at det er vigtigt for mig er at jeg arbejder med linux i
> forbindelse med min uddannelse.

Fornuftigt

Har problemet ikke noget decideret at gøre med din FWA-forbindelse,
men er snarere et Linux-relateret problem, så får du nok også bedre
hjælp i news:dk.edb.system.unix.

--
Jacob - www.bunk.cc
We're upgrading /dev/null

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-02 21:27

"Annette Andersen" <boye_andersen@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nettet,
> men efter at sonofon har lavet deres ændringer kan jeg ikke længere

Hvis din forbindelse er skiftet til PPPoE og du ikke har en router
mellem din maskine og FWA'en skal du have installeret en PPPoE-klient på
din maskine.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Annette Andersen

Dato : 12-11-02 21:59

> Hvis din forbindelse er skiftet til PPPoE >og du ikke har en router
> mellem din maskine og FWA'en skal du >have installeret en PPPoE-klient på
> din maskine.
jeg tror det er det der er problemet, da PPPoE-klient'en ikke understøttes
af linux( læses, JEG kan ikke finde ud af det....)
Jeg har installeret red hat 7.2

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-02 22:02

> jeg tror det er det der er problemet, da PPPoE-klient'en ikke
understøttes
> af linux( læses, JEG kan ikke finde ud af det....)

Din ven google siger:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=pppoe+linux

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Poul Erik Laursen

Dato : 20-11-02 22:10

"Annette Andersen" <boye_andersen@mail.sonofon.dk> skrev i en
meddelelse news:3dd16b4e$0$96958$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> [...]
understøttes
> af linux( læses, JEG kan ikke finde ud af det....)

Hej Annette

Redhat 7.3 virker ok med FWA PPPOE (ingen ekstra install.)
En anden løsning kunne være en router f.eks DI-604 (virker
umiddelbart med FWA PPPOE)

Mvh Poul Erik Laursen

Fra : Henning Petersen

Dato : 20-11-02 21:41

On Tue, 12 Nov 2002 21:58:37 +0100, "Annette Andersen"
<boye_andersen@mail.sonofon.dk> wrote:

> jeg tror det er det der er problemet, da PPPoE-klient'en ikke understøttes
> af linux

Ork jo.

> ( læses, JEG kan ikke finde ud af det....)

Det er jo en helt anden sag

> Jeg har installeret red hat 7.2

Prøv at kigge på linken Martin kom med, eller kig på nogen med
ADSL-setop i dine menuer - jeg huser ikke helt hvad det er den hedder,
og min linux-maskine er pt ikke i luften, så jeg kan ikke hjælpe dig
der.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning