PRC data tilbud - godt ?
Fra : Flemming

Dato : 12-11-02 19:45

Hejsan,

PRC Data har sammensat følgende system :

Logic 996KL "Black", 400W P4, USB i top
Acorp P4X266A bundkort
Pentium 4 2,4GHz CPU
60GB 7200RPM HDD
256MB Performance PC2100 DDR-RAM
AC97 Lydkort (onboard)
Pixelview Geforce4 MX440SE 64MB DDR TV-Out
24x Brænder
10/100-Mbit Netkort
Sony Diskettedrev
Zippy Slim tastatur
WG125 Optisk Mus

Jeg syntes det ser godt ud, lige ud over at det er en MX Geforce kort, men
det kan jo udskiftes senere.

Jeg skal bruge PC'en til at spille + surfe på, og så er spørgsmålet så om
ikke det er OK ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Martin K

Dato : 12-11-02 20:30

Flemming wrote:
> Jeg syntes det ser godt ud, lige ud over at det er en MX Geforce
> kort, men det kan jo udskiftes senere.

Så længe man ikke har prisen er det jo lidt svært at vurdere...

--
Martin K

Fra : Flemming

Dato : 12-11-02 20:42

Martin K wrote:

> Så længe man ikke har prisen er det jo lidt svært at vurdere...

Ups, sorry,

6495 Kr

--
Mvh. Flemming

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 12-11-02 20:53

"Flemming" <Flemming@hottmail.com> wrote in message
> Hejsan,
>
> PRC Data har sammensat følgende system :
>
> Logic 996KL "Black", 400W P4, USB i top
> Acorp P4X266A bundkort
> Pentium 4 2,4GHz CPU
> 60GB 7200RPM HDD
> 256MB Performance PC2100 DDR-RAM
> AC97 Lydkort (onboard)
> Pixelview Geforce4 MX440SE 64MB DDR TV-Out
> 24x Brænder
> 10/100-Mbit Netkort
> Sony Diskettedrev
> Zippy Slim tastatur
> WG125 Optisk Mus

Ser fint nok ud, men hvis du overvejet P4 under alle omstændigheder, vil ejg
råde dig til at vælge et med Intel chipset i stedet for VIA's, da de ikke
har en officiel licens, kan dets fremtidige support og kvalitet være dårlig.
Og overvej at udskifte som du selv siger GF4mx kortet med et TI kort.

Ellers så er ser det ok ud.
mvh
Lasse

Fra : Flemming

Dato : 12-11-02 21:06

Lasse Engel Pedersen wrote:

> [...]
> vil ejg råde dig til at vælge et med Intel chipset i stedet for
> VIA's, da de ikke har en officiel licens, kan dets fremtidige support

Ok

>Og overvej at udskifte som du selv siger
> GF4mx kortet med et TI kort.

Kan man regne med at MX systemet kan trække NFS HP2 ,i en nogenlunde
opløsning ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 12-11-02 21:17

> Ok

Bare et råd i forhold til at Intels chipset som regel har en noget bedre
kvalitet i forhold til hvilke som helst andre. Så hvis det kun er en lille
prisforskel ville jeg klart vælge Intel.

> Kan man regne med at MX systemet kan trække NFS HP2 ,i en nogenlunde
> opløsning ?

Uden at have set benchmark for det, så tror jeg slet ikke det vil være noget
problem for grafik-kortet. Det er kun de nyeste spil(sjældent bil-spil) med
alt grafisk slået til i høje opløsninger hvor det betyder noget om man har
et GFTI4 i stedet for et GF4 mx

mvh
Lasse

Fra : Benja

Dato : 13-11-02 18:51

> [...]
med
> alt grafisk slået til i høje opløsninger hvor det betyder noget om man har

Jeg har et tnt2 grafikkort med 32 mb ram og jeg kan køre NFS HP2. Dog i
særlig god opløsning eller med alt detaljer slået til. Så jeg ville mene at
du uden problemer kan køre med med et GF4 mx.

Mvh.
Benja

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 14-11-02 17:07

> Kan man regne med at MX systemet kan trække NFS HP2 ,i en nogenlunde
> opløsning ?

1024*768, næsthøjeste detaler på World, ellers højeste detaljer. Har selv
GF4 MX440 64mbDDR på athlonxp 1800+.

Det er noget med at antrioscopic ryger ved næsthøjeste antal detaljer; men
det bemærker du ikke så hurtigt det spil kører, alligeve.

// Troels