RAM til ThinkPad
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 12-11-02 19:31

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en ThinkPad 600E, og vil gerne smide noget mere
RAM i den.
Jeg var lidt i tvivl om hvilken RAM producent jeg skulle vælge, og søgte
derfor i gamle indlæg i denne gruppe.
Tilsyneladende er det ikke alt SO DIMM RAM som fungerer i ThinkPad'en.

Er der nogen som har erfaring med dette, som kan sige hvilken RAM jeg skal
smide i den?

Det skal være 2 x 128MB, så den kommer op på 288MB.

Specs. på den bærbare kan ses på http://www.efusion.it/s/?14594512

På forhånd tak.

Mvh. Jens

Fra : Tom.

Dato : 13-11-02 00:25

Hej.
Det er 144pins PC66/100 SO DIMM RAM som fungerer i ThinkPad'en.
Jeg har selv en som køre med 1x128 og 1x64 + de 32 onboard.
Du skal bare vide at den måske ikke lige vil køre med den klods du får hjem.
Det er ikke altid lige sådan med de ram til bærbar.
Husk at det skal være PC100 ram, og husk den nye bios. Med den nye bios kan
den også klare 256 mb ram klodser.
Med lidt held kan du også køre en PC133 ram klods. Jeg har forsøgt med en
PC133 256 mb ram klods i min, men uden held.

Tom Johansen.
København SV.

P.S. Fjern "FJERN_DETTE" i min email addy ved svar til mig privat.

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 13-11-02 08:36

"Tom." <last2cuFJERN_DETTE@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Med lidt held kan du også køre en PC133 ram klods. Jeg har forsøgt med en
> PC133 256 mb ram klods i min, men uden held.

Hvilket mærke er dit RAM af?

Jeg læste et sted, at Kingston skulle virke fint med ThinkPad, er der noget
om snakken eller...?

Hvad med Crucial? De sælger det direkte fra deres website som opgradering
til netop ThinkPad 600E.
Se http://efusion.it/s/?09141305

Mvh. Jens

Fra : Tom.

Dato : 13-11-02 13:23

Hej igen.
Den ene 64 mb klods er en IBM PC100
Den anden ved jeg ikke hvad er for en, kun at det er PC100.
Hvis Crucial skriver at de kan bruges til ThinkPad så må vi gå ud fra at de
har ret Men man ved aldrig.
Der kan ske alle mulige sjove ting når man sætter ram i de bærbare Pc'er.
Jeg har engang haft en Toshiba 256 mb PC133 ram klods. Den kunne jeg ikke få
til at køre i noget som helst, og var lige ved at smide den ud da jeg var
sikker på at den var defekt. En dag ville jeg lige prøve den i en Acer
bærbar, og wooow den kunne sgu bruge den. Vær opmærksom på at den klods du
sætter i måske ikke vil køre i den ene sokkel, men nok i den anden, så som
sagt har jeg jo haft meget "sjov" med ram til bærbar Pc'er.
Et godt råd ville være at købe dem et sted hvor du kan afprøve dem på
stedet, inden du betaler
Held og lykke