Lydkort + højtalere <- hvilket skal jeg kø~
Fra : Thomas Krath

Dato : 12-11-02 18:52

Hej NG!

Håber I har lidt tid til at hjælpe mig. Jeg skal ha' nyt lydkort +
højtalere.

Mit nuværende problem er at der kommer en "sus" i "hak" => højtalerne siger
"duk, duk" med ca. 5 sek. mellemrum. Jeg har på fornemmelsen det skyldes en
kombination af nogle 6 år gamle Juster højtalere og mit SB PC128 lydkort,
hvorfor jeg vil købe nyt udstyr til i alt ca. 1.000 kr..

Højtalere:
Martin K her fra gruppen har købt nedestående sæt, som spiller meget godt:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597908
.... det sæt havde jeg også tænkt mig at købe (Creative FPS1600). Hva' siger
i til det sæt?

Lydkort:
Jeg har ikke brug for at "optage" og jeg kender kun til Creative lydkort.
Derfor har jeg kigget efter nedestående kort (Creative Audigy Player):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587932
.... som sagt, kender intet til "lydkortsmarkedet" - har i et råd/forslag til
en god kombination?

--
Mvh/Thomas Krath
http://nissan.tkrath.dk - Almera GTi @ 159hk/186nm [SÆLGES]

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 13-11-02 16:40

"Thomas Krath" <tkrath@REMOVESTHIShotmail.com> wrote in message
> [...]
> kombination af nogle 6 år gamle Juster højtalere og mit SB PC128 lydkort,
> hvorfor jeg vil købe nyt udstyr til i alt ca. 1.000 kr..

Hej Thomas

Jeg eg har et Soundblaster Audigy kort og det fungerer rigtig godt. Af
højtalere købte jeg Logitech Z-540 sættet med fire satelitter og en
subwoofer. Det er et rigtig godt sæt og gulvet ryster og forældre bliver
sure når man spiller Medal Of Honour =O) Det koster omkring 550 kr. og
Soundblaster Audigy koster jo os, så det bliver nok over de 1000 kr. Men
prøv at tjek www.tomshardware.com der er en anmeldelse af en del
højtalersæt.

Med Venlig Hilsen
Christian

Fra : Thomas Krath

Dato : 13-11-02 22:52

> [...]
> bliver sure når man spiller Medal Of Honour =O) Det koster omkring
> 550 kr. og Soundblaster Audigy koster jo os, så det bliver nok over

Hej Christian!

MANGE tak for svaret Jeg kigger på hjemmeside.

I øvrigt var det netop sådan et svar jeg søgte <-- takker endnu en gang!

--
Mvh/Thomas Krath
AMD XP1700, 256 Kingston DDR Ram, ASUS GeForce 2 GTS

Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 14-11-02 18:05

> [...]
>
> --
> Mvh/Thomas Krath
> AMD XP1700, 256 Kingston DDR Ram, ASUS GeForce 2 GTS

Glad for at du kunne bruge svaret =O) Jeg glemte helt at sige at
www.edbpriser.dk også er en god side hvis du skal finde ud af hvor det er
billigst at købe højtalersættet og lydkortet.

Venlig Hilsen
Christian

Fra : Thomas Krath

Dato : 14-11-02 18:23

> Glad for at du kunne bruge svaret =O) Jeg glemte helt at sige at
> www.edbpriser.dk også er en god side hvis du skal finde ud af hvor
> det er billigst at købe højtalersættet og lydkortet.

Ja, jeg kender godt siden (har linket til den)

Jeg har netop postet et identisk indlæg i dk.teknik.lyd og håber også at få
svar derfra.