Tele2 adsl hastighed
Fra : Henning Larsen

Dato : 12-11-02 18:05

Jeg har prøvet at køre nogle hastighedstests og download af filer. Download
hastighed er 57 kbit/s og upload 135 kbit/s. Download er således langsommere
end ISDN på een linie. Jeg betaler for 512 kbit/s download og 128 kbit/s
upload. Så det er således ikke optimalt (mildt sagt).

Hastighedstesten er foretaget med Teledanmarks hastighedstest. Filerne jeg
har downloaded kan jeg hente med godt 6 kbyte/s med ISDN (een linie) og godt
12 kbyte/s med to linier. Men altså under 6 kbyte/s med ADSL.

Nogle bud på den langsomme ADSL-downloadhastighed?

mvh
Henning Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-02 18:52

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle bud på den langsomme ADSL-downloadhastighed?

Sandsynligvis en fejl. Snak med Tele2

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 12-11-02 19:16

hvad giver du for den linie???

Fra : Henning Larsen

Dato : 12-11-02 20:38

> [...]
> 12 kbyte/s med to linier. Men altså under 6 kbyte/s med ADSL.
>
> Nogle bud på den langsomme ADSL-downloadhastighed?

Nu har jeg ændret værdien for Tcp Receive Window samt MTU, og det har
skubbet farten op på 330-380 kbit/s (ca. 45 kbyte/s). Er det en fornuftig
hastighed? Jeg bor iøvrigt kun 200 m fra centralen, hvis det ellers har
noget at sige.

Henning Larsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-02 21:24

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> skubbet farten op på 330-380 kbit/s (ca. 45 kbyte/s). Er det en fornuftig
> hastighed? Jeg bor iøvrigt kun 200 m fra centralen, hvis det ellers har

Nej, det har ikke noget at sige med afstanden til centralen.. Men da det jo
lyder som et opsætningsproblem. eller problem med netkort...

Prøv evt at besøge www.dslreports.com/tweaks for at se om dine TCP/Ip
instillingere er okay

Fra : Larz

Dato : 13-11-02 09:27

Henning Larsen wrote:

> Jeg bor iøvrigt kun 200 m fra centralen, hvis det ellers har
> noget at sige.

Det kan det sagtens have! Snak med Tele2 og hør om det kan betale sig
for dig at smide nogle dæmperled på...

--
-
Lars