Overvågning af fritidshus via webkamera?
Fra : Dan Andersen

Dato : 12-11-02 17:22

Jeg går og overvejer en overvågning via et eller flere webkameraer af mit
sommerhus. En ADSL linie er selvfølgelig et must, men hvorledes kan man
strikke et system sammen, så det ikke koster en formue?
Det er selvfølgelig også et krav, at kun jeg kan komme ind og se, hvad er
foregår og at der også monteres et udvendigt kamera.

Kontakt til en eller flere firmaer ville også være ønskeligt.

Er der nogen, der har en løsning?
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : Olsen

Dato : 13-11-02 00:33

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message

> [...]
> Det er selvfølgelig også et krav, at kun jeg kan komme ind og se, hvad er
> foregår og at der også monteres et udvendigt kamera.

Det kræver jo først og fremmest, at der overhovedet er adgang til ADSL i
området, hvad der sjældent er i sommerhusområder, som ikke er bynære.

Kan det ikke lade sig gøre er det nye Nokia Observation Camera måske en
mulighed (sender pix til dig på mobil (MMS) eller mail på din
SMS-foranledning, ved udløsning af bevægelsescensor eller på
forudprogrammerede tidspunkter. Kan også sende besked om temperaturskift
samt lyd fra området. Det er vist ikke kommet på markedet endnu, men
blev præsenteret sammen med den nyeste stribe telefoner fra Nokia.

Har du mulighed for ADSL kan du bruge software som Gotcha!
(gotchanow.com - eller Google: søg på "webcam software remote") til at
fjernbetjene kameraerne eller automatisk sende billeder til dig.
Webkameraer til indendørs brug kan fås fra 225 kr. (nogle gange
billigere) og op - se evt. www.edbpriser.dk. Du kan også få dem trådløse
(f.eks. X10) til både inden-og udendørs brug.

Jeg vil tro, at du kan forhindre andres adgang vha. en firewall, men det
kan de sikkert svare på i dk.edb.sikkerhed.

Olsen