Upload af filer
Fra : Kasper B.

Dato : 12-11-02 16:06

Hejsa..
Jeg er begyndt at rode med noget fil håndtering med php, og kan ikke hitte
ud af at uploade filer.. Jeg har kigget lidt på :
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php#features.file-upload.p
ost-method
Men kom ikke frem til nogen løsning..

Er der ikke nogen som har lavet det før og ligger inde med et eksempel som
jeg kunne se...?

Mvh. Kasper B. Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-02 16:25

On Tue, 12 Nov 2002 16:06:17 +0100, Kasper B. wrote:

> Er der ikke nogen som har lavet det før og ligger inde med et eksempel
> som jeg kunne se...?

Du skal være velkommen til at se her:
http://webtech.datanom.net/uploadeks/

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Kasper B.

Dato : 12-11-02 17:04

Er der ikke nogen som har et lidt mindre omfattende eksempel...?

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-02 20:10

On Tue, 12 Nov 2002 17:03:32 +0100, "Kasper B." <mail@kbirk.dk> wrote:

>Er der ikke nogen som har et lidt mindre omfattende eksempel...?

Hva med:

Spørg hvis du har problemer med et eller andet
og eksemplet er lavet til en windows maskine, hvis linux dåse, så ska
der nok redigeres lidt i copy og rename stierne

<?php
// upload.php
?>
<form enctype='multipart/form-data' method='post' action='copy.php'>";
<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='25000'>
<!-- 25000 (kilobit) -->

<input type='file' name='img'>
<input type='submit' name='upload' value='Upload fil'>
</form>
<!-- // end -->

<?php
// copy.php

/*
Nu har vi så filens størrelse stående i variablen:
$_FILES["img"]["size"];
og typen i
$_FILES["img"]["type"];
og temporary name i
$_FILES["img"]["tmp_name"];
og filens rigtige navn
$_FILES["img"]["name"];

Lad os kopiere filen
/*

copy($_FILES["img"]["tmp_name"],
c:/wwwroot/filupload/images/".$_FILES["img"]["name"]) or die("Kunne
ikke uploade filen!");

/*
og lad os rename filen nu
*/

$filstart = now();

$totalfilnavn = $filstart."-",$_FILES["img"]["name"];

rename("c:/wwwroot/filupload/images/".$_FILES["img"]["name"],
"c:/wwwroot/filupload/images/$totalfilnavn);

// end
?>