Tiscali - tør man binde an med G.SHDSL ell~
Fra : Meginjarder

Dato : 12-11-02 15:49

Med al det virak, jeg kan læse om ang. Tiscali, er jeg lidt tøvende
med, om jeg skal anbefale vores kollegium at opgradere 2048/512 til en
2,3 Mb synkron opkobling. Vi kører egen mail-server samt at P2P
virkelig lægger pres på vores hul ud til den store verden, så en
synkron forbindelse forekommer yderst tiltalende.

Mon deres nuværende problemer er en justeringsperiode, eller mon de er
på vej ned i afløbet så Danmark mister endnu en konkurrent til
kobbermafiaen?

Søren

Fra : James Rune Hansen

Dato : 12-11-02 17:12

> Mon deres nuværende problemer er en justeringsperiode, eller mon de er
> på vej ned i afløbet så Danmark mister endnu en konkurrent til
> kobbermafiaen?

De har deres bagland iorden, men det kan jo være at de beslutter ikke at
kaste flere penge i DK.

Men Cybercity er også en mulighed. De har også G.

James R Hansen
james(hos)jemmer.dk
Jemmer Networks

Fra : Soren J. Svendsen

Dato : 12-11-02 19:37

On Tue, 12 Nov 2002 17:11:34 +0100, "James Rune Hansen"
<james@jemmer.dk> wrote:
>De har deres bagland iorden, men det kan jo være at de beslutter ikke at
>kaste flere penge i DK.
>
>Men Cybercity er også en mulighed. De har også G.

Nej, CyberCity ønsker ikke Kollegier, beboerforeninger m.m. som
kunder. Der er pt. kun Tiscali.

Søren

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-11-02 19:40

I dk.edb.internet.udbydere, skrev Soren J Svendsen:

> Nej, CyberCity ønsker ikke Kollegier, beboerforeninger m.m. som
> kunder. Der er pt. kun Tiscali.

Er du sikker på at Tiscali ønsker kunder for tiden?
De har da mere end nok problemer med at håndtere dem de har.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Meginjarder

Dato : 13-11-02 10:50

On Tue, 12 Nov 2002 18:39:37 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

>Er du sikker på at Tiscali ønsker kunder for tiden?
>De har da mere end nok problemer med at håndtere dem de har.

Det er de bestemt, jeg har spurgt.

Søren

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 12-11-02 17:29

Hej,

> [...]
> virkelig lægger pres på vores hul ud til den store verden, så en
> synkron forbindelse forekommer yderst tiltalende.

Mit firma har en G.SHDSL forbindelse til Tiscali og der har ingen problemer
været. Supporten er i top ved erhvervs aftaler (i modsætning til privat
opkoblinger ?).

Vi valgte primært Tiscali fordi de vil bundle G.SHDSL forbindelser så man
opnår en meget høj båndbredde billigt.

Med hensyn til bindingsperioden så er den til forhandling - det var den
ihvertfald hos os.

--
Steffan Søndermark
- Servage ApS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-02 17:37

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> wrote in message
> Vi valgte primært Tiscali fordi de vil bundle G.SHDSL forbindelser så man
> opnår en meget høj båndbredde billigt.

Okay, er det rigtigt?

Hvor mange kan man så gøre det med?

Kan der bundles fx. 6 forbindelser?

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 12-11-02 18:23

> Hvor mange kan man så gøre det med?
>
> Kan der bundles fx. 6 forbindelser?

Det ved jeg ikke men de tillader i hvertfald bundling af to styk så man
opnår en båndbredde på 4,6 Mbit begge veje. Prøv evt. at ringe til erhvervs
salg, det er mit indtryk at de er meget fleksible.

--
Steffan Søndermark
- Servage ApS

Fra : Soren J. Svendsen

Dato : 12-11-02 19:39

On Tue, 12 Nov 2002 17:29:25 +0100, "Steffan Søndermark"
<ssf@servage.com> wrote:
> [...]
>opnår en meget høj båndbredde billigt.
>
>Med hensyn til bindingsperioden så er den til forhandling - det var den

Javel, det er også en voldsomt opretningsgebyr de forlanger, så det
mangler vel bare. Da vi allerede er kunde hos Tiscali, er selve
opgraderingen ikke så besværlig. Jeg vil gå videre med sagen til vores
beboerråd.

I øvrigt, kom I tættere på "backbone" eller skal I stadig snørkle Jer
gennem Tiscalis mange, kringlede knudepunkter som er tilfældet for de
fleste privatkunder? Vi har en 3-4 hop ud til "omverdenen".

Søren

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-11-02 20:31

On Tue, 12 Nov 2002 19:38:31 +0100, Soren J. Svendsen
<no_spam@nospam.dk> wrote:

>I øvrigt, kom I tættere på "backbone" eller skal I stadig snørkle Jer
>gennem Tiscalis mange, kringlede knudepunkter som er tilfældet for de
>fleste privatkunder? Vi har en 3-4 hop ud til "omverdenen".

Antallet af hops er nu inderligt ligegyldigt. Omvendt set kan det
"kringlede" netværk betyde, at I stadigvæk har netadgang via nogle
andre byer, selvom en central undervejs går i udu.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-02 21:00

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> Antallet af hops er nu inderligt ligegyldigt. Omvendt set kan det
> "kringlede" netværk betyde, at I stadigvæk har netadgang via nogle
> andre byer, selvom en central undervejs går i udu.

tror nu neppe Tiscali kører med redundans kabelføring... Da jeg mener at
have set at de ofte har problemer med deres linielevendørs linier..

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-11-02 21:28

On Tue, 12 Nov 2002 21:00:08 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:

>tror nu neppe Tiscali kører med redundans kabelføring... Da jeg mener at
>have set at de ofte har problemer med deres linielevendørs linier..

Turen fra fx Vanløse til Peter Bangs Vej er forløbet over forskellige
retninger.

Her er et gammelt dump fra en af de mere ekstreme tilfælde
(tilsyneladende hvor forbindelsen mellem Rødovre og Valby var nede -
plus en del mere):
http://stock.ter.dk/langtrace

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-02 21:28

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> Antallet af hops er nu inderligt ligegyldigt. Omvendt set kan det
> "kringlede" netværk betyde, at I stadigvæk har netadgang via nogle
> andre byer, selvom en central undervejs går i udu.

Det kan et ikke-kringlet netværk da også levere.
(med andre ord. Kringelheden har ikke direkte indflydelse på
central-alternativitet)

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-11-02 19:53

Hej Meginjarder, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Med al det virak, jeg kan læse om ang. Tiscali, er jeg lidt
> tøvende med, om jeg skal anbefale vores kollegium at opgradere
> 2048/512 til en 2,3 Mb synkron opkobling.

Deres opkoblinger er ikke berørt af virakken. Det er korrekt, at
antallet af supportere er skåret drastisk ned, men erhvervssupporten
er, som Steffen siger (og produktet hører under) en anden sag.

> Mon deres nuværende problemer er en justeringsperiode

I hvert fald delvis. Som jeg har tydet skriften, har Tiscali Int. ikke
villet bruge salamimetoden, men hellere skære for voldsomt i ét hug og
så bagefter lempe lidt, hvor det er oplagt.

Pengemænd kan ikke lide nedskæringer. Men de kan meget mindre lide en
tilsyneladende endeløs række af (mindre) nedskæringer. En nedskæring
glemmes i løbet af nogle måneder, men anvendes salamimetoden startes
forløbet jo forfra inden det glemt.

> eller mon de er på vej ned i afløbet så Danmark mister endnu en
> konkurrent til kobbermafiaen?

Jeg tvivler overordentlig meget. Men selv hvis det usandsynlige skulle
ske: World Online gik jo ned, men jeg mærkede ikke noget til det udover
et andet navn.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Meginjarder

Dato : 13-11-02 10:53

On Tue, 12 Nov 2002 19:53:16 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Jeg tvivler overordentlig meget. Men selv hvis det usandsynlige skulle
>ske: World Online gik jo ned, men jeg mærkede ikke noget til det udover
>et andet navn.

Blev de ikke snarere solgt? jeg havde det indtryk, at WOL blot blev
solgt, ikke at de gik på røveren. Men det er også ligegyldigt - man
forsvinder ikke, fordi man skifter navn. Det gør man desværre, hvis
man som Telia pludselig ikke vil lege med mere. Eller helt lukker for
ADSL som Orange gjorde.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 13:35

> Blev de ikke snarere solgt?

Formelt krakkede de ikke, hvorfor man kunne udtrykke det sådan.
Reelt forsvandt der sindssygt mange penge ved at aktierne blev pumpet
op og et hav af dem solgt i et nu (tilfældigvis af spidsene der stod
for bulen), hvorefter de meget logisk gik i frit fald.
Om hele spekulationen var legal er svært at sige, da de største af
retssagerne svjv endnu ikke er kørt færdig.

Men Tiscali overtog så fallitboet og kæmpegælden (samt sikkert
retssagerne for at få nogle at de nyriges penge retur , da WOL trods
alt havde en fin infrastuktur i en del lande, hvor de netop ikke var
repræsenteret og gerne ville være.

> jeg havde det indtryk, at WOL blot blev solgt, ikke at de gik på
> røveren. Men det er også ligegyldigt - man forsvinder ikke, fordi
> man skifter navn.

Korrekt. Men lige netop i dette tilfælde var det ikke kun et
"normalt" køb og herunder navneskift.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-11-02 11:00

On Wed, 13 Nov 2002 10:52:48 +0100, Meginjarder <no_spam@nospam.dk>
wrote:

>Blev de ikke snarere solgt?

Det var nok nærmere det finere ord "en fusion".

--
Morten!

Fra : David P. Hansen

Dato : 12-11-02 20:47