Lyd ud til flere enheder - erfaringer?
Fra : JB

Dato : 12-11-02 15:19

Hej NG,
Jeg har et onboard lydkort (C-Media 9739) på mit Asus P4S8X bundkort. Det
jeg vil er at få 2 udgange til mine højtalere (gerne front og rear), 1
udgang til høretelefoner og 1 udgang til fjernsynet. Jeg har søgt efter en
switchbox med 1 minijack indgang og 4 minijack udgange men uden held. Jeg
kunne jo købe 3 af de almindelige 1(male)->2(female) minijackadaptorer, men
forventer en lydforringelse ved denne metode. Med en switch ville det jo nok
hjælpe.

Hvad er *jeres* erfaringer med at splitte lydkortets udgang i flere? Evt.
ved nogen af jer hvor en sådan switchbox kan købes? Har ledt overalt (synes
jeg).

Mit lydkort kan sættes op til både 4 og 6 channel, men tror ikke jeg kan
anvende det til noget i den her sammenhæng.

MVH
JB

Fra : Robert Jensen

Dato : 12-11-02 22:59

"JB" <none@at.all> wrote in message
> [...]
men
> forventer en lydforringelse ved denne metode. Med en switch ville det jo

tror du skal være meget kræsen og have meget gode højtalere for at kunne
høre forskel.
og mener at hvis du virkeligt gik så meget op i lyd, så brugte du ikke et
onboard lydkort.

> Hvad er *jeres* erfaringer med at splitte lydkortets udgang i flere? Evt.
> ved nogen af jer hvor en sådan switchbox kan købes? Har ledt overalt
(synes
> jeg).

har selv splittet min udgang op i flere, uden at kunne høre det, og det er
selv om jge har et kanon forstærker og et par rigtig gode højtalere.

> Mit lydkort kan sættes op til både 4 og 6 channel, men tror ikke jeg kan
> anvende det til noget i den her sammenhæng.
>
> MVH
> JB

håber det hjalp.

ellers så koster et stik til at splitte stikket op i 2 ikke særligt emget
(tor ikke jeg gav mere en 20 kr i den lokale elektronik biks), så det er
helt klart et forsøg værd, inden du overvejer andre muligheder.

f.eks 2 lydkort...det kører jeg med nu og det lyder fortinligt.

mvh

Robert