mySQL - True/False type
Fra : Anders Petersen

Dato : 12-11-02 13:56

Hej NG

Findes der i mySQL end atatype svarende til bit / true/false? Jeg har
forsøgt selv at finde det i doc, men uden det store held...

Mvh.

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-02 18:28

On Tue, 12 Nov 2002 12:55:32 GMT, Anders Petersen
<anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

>Hej NG

Hejsa

>Findes der i mySQL end atatype svarende til bit / true/false? Jeg har
>forsøgt selv at finde det i doc, men uden det store held...

Det nærmeste du nok kommer efter en lille gennemgang af alle de små
dingenoter, er nok ENUM feltet

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-11-02 15:02

-Martin- wrote :

> Det nærmeste du nok kommer efter en lille gennemgang af alle de små
> dingenoter, er nok ENUM feltet

jeg bruger en tinyint, der så indeholder enten 0 eller 1. For mig er det
mest logisk, men det er jo self. en smagssag.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 17-11-02 00:26

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> jeg bruger en tinyint, der så indeholder enten 0 eller 1. For mig er det
> mest logisk, men det er jo self. en smagssag.

me2, jeg syntes også det er den smarteste måde. Mig bekendt er der i mysql
ingen "standart" på dette område.

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!