MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Erfaring med Ghost og XP?
Fra : ..::jmj::..

Dato : 12-11-02 11:17

Jeg spørger fordi jeg tidligere ghostede en brugbar installation over på
vores server (W2K), og så senere kunne ghoste tilbage fx på en større disk.
Jeg prøvede tilsvarende scenario med XP, men da jeg ghostede tilbage på en
større disk, startede bæstet ikke op.
Ved ikke om det har ændret sig med nyere versioner af Ghost.
Jeg er mest glad for at anvende Ghost 7 (Corp. Ed.), men har også anskaffet
Ghost 2003.
Har nogen her nogle brugbare erfaringer?

...::jmj::..

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-11-02 12:24

"..::jmj::.." skrev...
> [...]
disk.
> Jeg prøvede tilsvarende scenario med XP, men da jeg ghostede tilbage på en

Og du havde lavet en aktiv partition, som boot-filerne
blev lagt i ?
Jeg har brugt Ghost (2002?) og XP uden problemer.
Men modtage-disken skal naturligvis være klargjort
til boot-disk.

Peter Schrøder

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-02 13:46

Du skal bruge den nyeste version af Ghost hvis den skal arbejde med
WIN XPs NTFS.

Fra : Mogens Johansen

Dato : 13-11-02 10:00

Jeg er også løbet ind i samme prob. som beskrevet nedenfor. Men jeg mener
ikke det er ghost el. andre lign. programmer der problemet. Ihvertfald ikke
så længe de understøtter FAT/NTSF.

Efter min mening er problemet enten service pack 1 til XP, eller nogle af de
sidste hotfixes fra windows update.

Har netop stået på en skole med 25 ens XP maskiner som vi klonede.
Computerne virkede først efter afinstallering af alle hotfixes, og en ny
kloning. Da de var installeret og vi loggede på sagde XP at der var prob med
kontrol af licencen, hvorefter den loggede af. Der var ikke installeret SP1
da det skete. Har siden prøvet at klone min private maskine med alle updates
installeret, og jeg får samme melding om prob. med kontrol af licens,
hvorefter computeren logger af. Pisse træls. Har prøvet både med XP PRO og
XP CORP.

Har siden kikket lidt på SYSPREP som ligger under TOOLS på XP CDén. Hvis man
bruger det kan man godt klone med SP1. Har endnu ikke prøvet med alle
updates installeret. Problemet med syspreb er at det giver en del ekstra
arbejde inden kloningen. Og så er værktøjet mere beregnet på PC producenter
der leverer computere med styresystemet installeret og ikke os der render
rundt på en skole en fabrik eller hjemme i privaten og lige skal have klonet
et par maskiner.

Mogens

Fra : Leony

Dato : 13-11-02 11:31

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> større disk, startede bæstet ikke op.
> Har nogen her nogle brugbare erfaringer?

Jeg bruger Ghost 2002 og XP uden problemer (både NTFS og FAT32 fungerer
upåklageligt).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/