Validering af form
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 13-01-01 14:05

Hej,

Hvor kan jeg læse noget om enkelt validering af forms (eks. tjekke at navn
indeholder mere end 1 bogstav, tjekke at email indeholder @ m.v.)

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 13-01-01 15:10

http://www.google.com/search?q=validating+forms

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

"Der er intet værre en aktiv dumhed."
(Johann Wolfgang von Goethe)

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-01-01 09:28

> http://www.google.com/search?q=validating+forms

Tak for linket. Jeg kan dog ikke helt få eksemplet på den første side til at
virke. Jeg har den nedenstående kode, men det er kun feltet "email" der
bliver valideret, og ikke feltet "By".

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

<script>
<!--
function valider()
{
if ((document.regneark.email.value=="")||
(document.regneark.By.value==""))
{
alert ("Du skal udfylde alle de påkrævede felter!")
return false
}
file://-->
}
</script>

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 14-01-01 18:20

Rasmus Nielsen wrote:
>Tak for linket. Jeg kan dog ikke helt få eksemplet på den første side til at
>virke. Jeg har den nedenstående kode, men det er kun feltet "email" der
>bliver valideret, og ikke feltet "By".

Du har ikke et sted hvor vi kan se hele siden i sammenhæng?

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

"Der findes to slags musik. God og dårlig."
(Duke Ellington)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-01 19:17

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote
> [...]
at
> virke. Jeg har den nedenstående kode, men det er kun feltet "email" der

Du har en syntax fejl.

> [...]
> (document.regneark.By.value==""))
> {
> alert ("Du skal udfylde alle de påkrævede felter!")

skal være:

<SCRIPT language="javascript">
<!--
[...]
// -->
</SCRIPT>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-01 15:33

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote
> Hvor kan jeg læse noget om enkelt validering af forms (eks. tjekke at navn
> indeholder mere end 1 bogstav, tjekke at email indeholder @ m.v.)

Spørg her, eller kig i dokumentationen.

For dit konkrete eksempel:
<SCRIPT TYPE="text/javascript">