Princkie sveder helt vildt
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 12-11-02 10:52

Hej
Vi har en stor pony, hun er ikke helt kort håret, men heller ikke langhåret.
Om efteråret og vinteren får hun længere pels, det betyder også at hun
sveder. Det er lige meget hvad vi gør, så er hun helt våd af sved. Vi tør
jo heller ikke lad så meget være åben at hun får træk. Det er en halvgammel
pony, og det er blevet værre de sidste par år, og i år er det meget slemt.
Nogen gode råd, eller nogen der kan sige hvad der er galt med hende. Hun
sveder faktisk mere nu end om sommeren.
Mange hilsner
Princkie og Farmor Alice
Ps. I kan se Princkie på http://www.alice-trauelsen.dk/princkie.htm

Fra : Britta Larsen

Dato : 12-11-02 11:21

Klip hende.
Det er jo nok fordi hun sættet en meget godt vinter pels at hun sveder.
Det er vel værst på halsen?
Ved man kan bruge en elfåre klipper til at klippe med, er der andet man kan
bruge?

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Tina Uhre

Dato : 12-11-02 13:52

Du kan også bare nøjes med at klippe hende på bringen og i lysken. Så
slipper du for at skulle lægge dækken på hende og hun kan samtidig komme af
med varmen.

Fra : Tine Gade

Dato : 12-11-02 14:09

Fra : Winther

Dato : 12-11-02 15:35

> [...]
> Om efteråret og vinteren får hun længere pels, det betyder også at hun
> sveder. Det er lige meget hvad vi gør, så er hun helt våd af sved.

Klip hende. Jeg måtte til det med min islænder en gang hun stod på
rideskole. Hun var også våd og klam indtil jeg fik det gjort.
Klip den nederste del af halsen og bringen. Kroppen klippes ca under
sadelkant, så du får lysken med. Jeg tager også noget på låret. Derved lades
ryg og kryds intakt, og tro mig, din hest tørrer meget hurtigere efter brug
nu.

Vh. Winther

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 14-11-02 01:03

"Winther" <Falk-petersen@removethisadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg havde samme problem med min hest da jeg fik hende. Jeg lader hende nu gå
i løsdrift hele året og har ikke observeret, at hun har svedt siden.

mvh
Trond Øyvind Hermansen