søge funktion vha asp i database
Fra : Rikke

Dato : 12-11-02 08:51

Håber der er en derude der kan hjælpe mig.

Nu sidder jeg og arbejder med asp for tiden, men jeg kan ikke
finde nogen steder hvordan man laver et søge felt som gør at jeg
kan få lov til at søge i databasen.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig derude.

På forhånd tak

Rikke Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian C. Rasmuss~

Dato : 12-11-02 09:28

Hej Rikke

Du skal code SQL for at söge is ASP, eller bruge index serveren

--
Best

Christian
Convert databases to web applications with 3 clicks !!!
go to http://www.ataf.dk

Here you can also download free ASP applications such as
e-shops, service systems, support databases
Remember we also can help you develop your e-solutions !!!
Our fees start from 100 USD
For a free book exchange go to http://www.bookplacard.com

Fra : DR_CHAOS

Dato : 12-11-02 09:31

Rikke wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Nu sidder jeg og arbejder med asp for tiden, men jeg kan ikke
> finde nogen steder hvordan man laver et søge felt som gør at
jeg
> kan få lov til at søge i databasen.

du skal lave et søge felt som du henter til en ny side vha en
post eller get funktion f.eks. :

<form method=get name=form1>
   <input type=text name=soeg value="">
   <input type=submit value="Søg" >
</form>

på den nye side henter du så resultatet med en
request.querystring på denne måde:
Strsoeg         = Request.QueryString ("Soeg")

når resultatet skal udskrives så eksekverer du en SQL sætning
hvor du bruger like kommandoen:
Strsql1   = "Select artikel where artikel '%"&Strsoeg&"%' "

denne SQL sætning henter alle artikler hvor det ord som er
skrevet ind i søgefeltet findes.

resultat kan udskrives på denne måde:
<% Set rs = myconn.Execute (Strsql1)

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der er fundet poster på søgningen
Do While Not rs.EOF%>
<% rs.MoveNext
Loop

Else
' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
Response.Write "<p>Der er ikke fundet noget på denne
søgning</p>"
End If
%>

på denne måde bliver artiklerne udeskrevet under hinanden. Men
denne løsning er bedst hvis man skal udskrive f.eks. en tlf liste
eller nogle links. Ellers skal du arbejde med paging hvor hvert
resultat kommer på en ny side.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-11-02 14:22

"DR_CHAOS" <DRCHAOS@jee.dk> wrote
> Strsoeg = Request.QueryString ("Soeg")

Husk at fjerne enkeltplinger (') fra din streng da SQL sætningen ellers
fejler.

--
Jakob Andersen

Fra : Ali Ayoub

Dato : 12-11-02 17:42

Har du kigget lidt rundt omkring på http://www.activeserverpages.dk/
? Der er hundredvis af scripts til download, og jeg er selv stødt ind
i nogle søge-scripts, som gør det muligt at søge i databaser. Der kan
du helt sikkert finde noget.

---
Postet via www.improve.dk