putty og sshd
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-11-02 22:55

Jeg ved ikke helt om mit problem er ontopic i en wintendo gruppe eller en
Unix, hvis jeg er skudt forkert så FUT :)

Mit problem er min FW , 4.7-RELEASE FreeBSD 4.7-RELEASE #0: Mon Oct 2
05:58:43 GMT 1995.
sshd version OpenSSH_3.4p1 FreeBSD-20020702

Når jeg connecter med putty 0.52 til min FW så bliver jeg promtet for
brugernavn og passwd, når dette er indtastet lukket putty brutalt ned og
følgende dukker op i /var/log/messages:
Nov 11 21:50:00 firewall sshd[366]: fatal: Read from socket failed:
Connection reset by peer

Hvis jeg derimod hopper via min anden FreeBSD box og ssher til min FW -
ingen problemer.
Har prøvet at slette sshhostkeyes fra registry , dette hjalp ikke.
Nogen der har et bud på hvad dælen der kan være los?

/Dennis

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 12-11-02 17:26

Dennis Pedersen wrote:
> Når jeg connecter med putty 0.52 til min FW så bliver jeg promtet for
> brugernavn og passwd, når dette er indtastet lukket putty brutalt ned og
Kan det have noget at gøre med, om du bruger ssh eller ssh2 i putty?
Hvad vælger du?
--
Mvh.
Axel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-11-02 11:06

"Axel Eystein Jensen" <axel@eystein.dk> wrote in message
> Kan det have noget at gøre med, om du bruger ssh eller ssh2 i putty?
> Hvad vælger du?

Jeg har lige prøvet begge dele, samme resultat :/
Andre gode idér?

/Dennis

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 14-11-02 14:02

Dennis Pedersen wrote:
> Jeg har lige prøvet begge dele, samme resultat :/
> Andre gode idér?
Prøver du som root eller user?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-11-02 15:30

> Prøver du som root eller user?

Som user.
Der er ikke noget galt med brugeren fordi hvis jeg bouncer via min anden BSD
box så drøner den bare lige ind..
Jeg må lige se om jeg ikke kan støve en anden windows maskine op for at
kunne udelukke sshd på BSD boxen..

/Dennis