Om Compaq Presario 5221
Fra : N9

Dato : 11-11-02 23:16

hej

Er der nogen som ved hvad model Compaq Presario 5221 kan opgraderes til
eller finde informationer om det på nettet

På forhånd tak

N9

Fra : Chr Mygind

Dato : 11-11-02 23:31

N9 skrev:

> Er der nogen som ved hvad model Compaq Presario 5221 kan opgraderes
> til eller finde informationer om det på nettet

En 2-sekunders søgning på compaqs dk-site gav:
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5221.asp
der fortæller dig, at den max kan trække 384 mb ram.
Tænker du på cpu er dit max en K6-2 550 cpu, eller en K6-3, hvis du kan
finde den.
Harddiskenstørrelsen har ingen begrænsning, hvis du bruger et diskoverlay.
Du kan smække alle de typer grafikkort i du ønsker, men (efter min erfaring)
er alt over TNT-1 spildt, pga. den "ringe" cpu.

/Chr

Fra : N9

Dato : 12-11-02 13:27

Tak for info, men hvor ser du det med max. 550 mhz????

n9

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-02 14:23

"N9" <nhiasy@NOSPAMstofanet.dk> crashed Echelon writing

> Tak for info, men hvor ser du det med max. 550 mhz????

K6'eren blev kun lavet op til den hastighed. Derefter var det Duron som
kørte på markedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Chr Mygind

Dato : 12-11-02 15:24

Bjarke Andersen skrev:

> K6'eren blev kun lavet op til den hastighed. Derefter var det Duron
> som kørte på markedet.

Præcis. Begrænsningen ligger i dit bundkort, og den type processorsokkel det
har. Du har (super-)Socket7 og det kan kun køre Pentium1-cpuer og AMD
K6-1,2&3 (ja og Cyrix - men DE stinker!).
Hvis du vil spille de nye spil skal du af med bundkortet og smide et moderne
Socket A-bundkort i. De fåes til 500 kr - og en Duron 1300 processor koster
kun 350 kr!

/Chr

Fra : N9

Dato : 12-11-02 23:31

der skal ikke spilles men kun opgardes for at lidt mere ud af computeren.

takker

Fra : Chr. Mygind

Dato : 13-11-02 08:55

N9 skrev:

> der skal ikke spilles men kun opgardes for at lidt mere ud af
> computeren.

Så er extra RAM nok den bedste løsning.

/Chr