Problemer med xinetd i RH7.0
Fra : Thomas Albech

Dato : 01-03-01 13:34

Hej igen,

Det ser ud som om der er problemer med xinetd i RH7.0. Med en standard
installation vil den ikke reloade: /etc/rc.d/init.d/xinetd reload
Hvis jeg restarter: /etc/rc.d/init.d/xinetd restart
får jeg følgende svar:
Stopping xinetd: [FAILED]
Starting xinetd: [ OK ]

Har nogen observeret det samme? Nogen løsninger? Jeg har ikke ændret i nogen
conf-filer endnu.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-03-01 14:16

Thomas Albech wrote:

> [...]
> Starting xinetd: [ OK ]
>
> Har nogen observeret det samme? Nogen løsninger? Jeg har ikke ændret i nogen

Hvad skriver den i /var/log/messages ?

Virker det bagefter?

En reload laver bare en

killall -USR2 xinetd

som jeg skrev i en tidligere tråd. Virker det?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Thomas Albech

Dato : 01-03-01 14:41

Nej, der er ingen process startet under xinetd.
Der figurer ingen ftp processer, men med en nmap er port 21 mappet til
ftp....

/thomas

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-03-01 21:21

On Thu, 1 Mar 2001, Thomas Albech wrote:

> [...]
> Starting xinetd: [ OK ]
>
> Har nogen observeret det samme? Nogen løsninger? Jeg har ikke ændret i nogen

Jeg observerede præcis det samme indtil jeg opdagede, at alle tjenester
var slået fra.

Kontroller at mindst en tjeneste har 'disable = no', hvis den skal
starte.

Rasmus

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-03-01 00:30

On Thu, 01 Mar 2001 21:20:31 +0100, "Rasmus Bøg Hansen"
<moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

> Jeg observerede præcis det samme indtil jeg opdagede, at alle tjenester
> var slået fra.
Hvilket som udgangspunkt er _godt_. Det er problematisk, hvis en default
installation har al mulig junk kørende.

> Kontroller at mindst en tjeneste har 'disable = no', hvis den skal
> starte.
Eller benyt "ntsysv" til at bestemme hvilke services, der skal være
kørende ved boot. Når ændringerne er foretaget, kan xinetd genstartes:
service xinetd restart