Dele e-mails...
Fra : Jesper Andersson

Dato : 11-11-02 22:14

Hvordan kan jeg smartest få mine mails på både min bærbar og min stationær
maskiner ?
Jeg har TDC og desværre er der ingen support på det...

Mit problem er at har jeg hentet mails fra min bærbar, så kommer den ikke
også på min stationær, og omvendt. Er mailen hentet en gang, kommer den ikke
på den anden.

Er det ikke muligt at få dem på begge ?

Jesper

Fra : Per Bau

Dato : 11-11-02 22:58

"Jesper Andersson" <j.andersson@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg smartest få mine mails på både min bærbar og min stationær
> maskiner ?
> Jeg har TDC og desværre er der ingen support på det...

Hvis du (som jeg må gætte på) kører Outlook Express, så skal du vælge
egenskaber på din mailkonto. Vælge avanceret og sætte et kryds i feltet
Gemme en kopi af meddelses på server. Du bør nok også vælge at krydse af
enten i slette efter xx dage eller slette når du sletter lokalt, da din
mailkonto ellers vil bliver fyldt.

/Per

Fra : Jesper Andersson

Dato : 12-11-02 09:15

> [...]
> Gemme en kopi af meddelses på server. Du bør nok også vælge at krydse af
> enten i slette efter xx dage eller slette når du sletter lokalt, da din

Hej Per

Det har jeg prøvet og det kører også ok, men jeg modtager 3 eksemplarer af
alle mail ??? Nok fordi jeg har tre konti med 3 TDC mail adresser, hvoraf de
to er en alias med anden adresse, men jo nok alligevel samme konti...
Men hvordan undgår jeg så 3 kopier af samme mail

Jesper

Fra : Per Bau

Dato : 12-11-02 09:39

> [...]
> to er en alias med anden adresse, men jo nok alligevel samme konti...
> Men hvordan undgår jeg så 3 kopier af samme mail

Hmm hvis alle 3 er med den samme brugerid/password til din TDC-mail. Så skal
du markere de 2 af dem til ikke at medtages ved modtagelse af mail. (Du har
jo reelt kun en postkasse.)

/Per

Fra : Jesper Andersson

Dato : 12-11-02 10:07

> [...]
skal
> du markere de 2 af dem til ikke at medtages ved modtagelse af mail. (Du

Tusind tak for hjælpen... det virker jo

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-02 23:56

Jesper Andersson skrev:

>Hvordan kan jeg smartest få mine mails på både min bærbar og min stationær
>maskiner ?

Agent kan sættes op til først at fjerne en besked når den er
hentet fra to steder.

--
Bertel

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-11-02 00:29

Jesper Andersson wrote:
> [...]
> også på min stationær, og omvendt. Er mailen hentet en gang, kommer den ikke

Hvis din udbyder tilbyder IMAP er det en lækker løsning når man har
flere maskiner som alle bruges til at læse Mail.

MVH
Mads